رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جابجایی درختان در طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت:  طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی  برای بهسازی، کاشت، واکاری و همچنین ایمن‌سازی درختان خطرآفرین و نا ایمن اجرا شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: اجرای این طرح می‌تواند موجب ارتقای کیفی منظر فضاهای سبز و ایجاد یک‌شکل مناسب و منظم درختان در سطح شهر شود.

بضاعتی پور گفت: هرگونه جابه‌جایی درخت در سطح شهر باید با مجوز کمیسیون ماده ۷ و با تمهیدات لازم انجام شود و برای اجرای طرح مذکور نیز مجوز لازم از این کمیسیون اخذشده است.

 او بابیان این که ۲۴۲ اصله درخت تاکنون در مناطق ۷، ۸ و ۲ جابه جا و ۵۲۹ اصله درخت هم کاشته شده است، افزود: این درختان که بیشتر از گونه‌های اقاقیا، سرو طبری، توت، عرعر و سرو نقره‌ای هستند به جنگل احمد بابا منتقل‌شده‌اند.

بضاعتی پور با اشاره به این که درختان شناسنامه شهر هستند و میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر با این درختان شناخته می‌شوند گفت: عملیات جابه‌جایی درختانی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند با حضور اکیپ‌های کارشناسی و با دقت زیاد انجام می‌شود و اکثر آن‌ها در جای دیگری کاشته و به حیات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.