رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از ساماندهی قطعه نام‌آوران و هنرمندان در بهشت سکینه(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمیدرضا عسگری، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در این جلسه با اشاره به این که در اکثر آرامستان های موجود در کشور قطعه هنرمندان وجود دارد گفت: این قطعه به‌منظور حفظ جایگاه و شأن هنرمندان و نام‌آوران در بهشت سکینه (س) وجود دارد که بعضا ناهماهنگی‌هایی در معرفی هنرمندان وجود دارد که امید می‌رود هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 عسگری افزود: در این زمینه باید شیوه‌نامه‌ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور هنرمندان است، تهیه و تدوین و به سازمان آرامستان ها ارائه شود تا با اجرای آن شیوه‌نامه، علاوه بر حفظشان و جایگاه نام‌آوران، شیوه خاک‌سپاری آن‌ها نیز نظام‌مند شود.

 رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: در سال‌های گذشته دفن هنرمندان و نام‌آوران در بهشت سکینه (س) همراه با دریافت هزینه بود که طی مدت اخیر با نظر مساعد شهردار کرج و تصویب شورای اسلامی شهر مقرر شد که هنرمندان به‌صورت رایگان در این آرامستان به خاک سپرده شوند.

او افزود: اما در این زمینه بعضاً مشاهده‌شده که افرادی که کارنامه و رزومه هنری ندارند، را پس از فوت به‌عنوان هنرمند خطاب می‌کنند و خواهان خاک‌سپاری در قطعه نام‌آوران هستند که باید این قضیه ساماندهی شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.