وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با آزادسازی معادن تا پایان امسال ۵ هزار معدن به سرمایه گذاران متعهد تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر یکشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق ضمن قدردانی از خیر این پروژه، گفت: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده و سرمایه گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی نیز کرده است.

او با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستا‌ها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد، اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستا‌ها و شهر‌های دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می‌توان در روستا‌ها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می‌شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و غیره برنامه‌هایی برای رشد اقتصادی داریم.

او تصریح کرد: در حوزه معدن، با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، حدود ۵ هزار معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می‌گیرد.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه بیان کرد: انجام مسئولیت‌های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

او با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول ۴۰ سال گذشته است که یک وزیر به روستای سبزدشت سفر می‌کند، افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستا‌ها باشیم.

مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر با اعتبار ۴ میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک کلنگ زنی شد.

وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان یزد، در روز دوم سفر به شهرستان بافق سفر کرده و پس از کلنگ زنی این پروژه از معدن سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و صنایع جوار معدنی آن بازدید خواهد کرد.

او با بیان اینکه این اقدام فرصت خوبی برای شرکت‌های معدنی توانمند است، تصریح کرد: این اقدام در کل کشور صورت می‌گیرد و در اختیار شورای معادن استان هاست تا تصمیم گیری طبق قانون و مزایده انجام شود.

وزیر صمت گفت: سنگ آهن مرکزی یکی از معادن بزرگ کشور است که در چندین سال استفاده شده و واحد‌های های فولادی تاسیس شده است.

او افزود: برای حوزه اکتشافات مناطق امید بخشی در استان و بافق وجود دارد که هم شرکت هم وزرات صمت برای کامل  شدن چرخه فولاد دنبال خواهند کرد.

بازدید از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و صنایع جوار معدنی از جمله گندله پنج میلیون تنی سه چاهون و فولاد ابویی از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در بافق بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن در یزد کنید