در اجرای طرح کاداستر کشاورزی؛

همدان در بین ۵ استان برتر کشور است

مدیرکل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: استان همدان در اجرای طرح کاداستر کشاورزی بین ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا جباران، مدیرکل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: استان همدان در اجرای طرح کاداستر با صدور سند تک برگی برای کشاورزان در بین ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

او افزود: طرح کاداستر یا نقشه برداری با ارزش حقوقی که منجر به صدور سند تک برگی می‌شود را اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی وثبت اسناد اجرا می‌کنند و با تهیه رایگان نقشه‌های هوایی ، حریم اراضی را برای کشاورزان تعیین می کند.

او اظهار داشت: از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور تاکنون برای ۱۴ میلیون هکتار عکس برداری هوایی انجام شده است.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه تاکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی برای تهیه سند به شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی واگذار شده اند افزود: در کشور مراحل نهایی و یا صدور سندبرای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

مجری طرح کاداستر و صدور سند وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این طرح استان همدان هر چقدر اعتبار برای رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی نیاز داشته باشد را ما تامین می‌کنیم و کشاورزان برای هر سند کمتر از ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار