جشنواره توانمندی‌های زنان روستایی در هشترود برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت:جشنواره توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری هشترود به همت اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: جشنواره توانمندی‌های زنان روستایی با رویکرد شناسایی توانمندی‌های بالقوه زنان شهرستان هشترود در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

 احمدی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی موثر برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بانوان فعال، تقویت مشارکت و تعامل میان صندوق‌های خرد زنان روستایی، تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌ها، فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ در خانواده برشمرد.

احمدی بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های نهفته کارآفرینان شهرستان، گسترش فرهنگ زندگی به سبک ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف، فراهم آوردن مکانی برای گرد هم آمدن بانوان کارآفرین و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های مفید و ارزنده در زمینه اشتغال را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

او گفت: تاکنون ۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در این شهرستان تشکیل شده و زنان در قالب این صندوق‌ها از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در زمینه زنبورداری، بسته‌بندی عسل، بسته‌بندی گیاهان دارویی، تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی و گلیم‌بافی شروع کرده‌اند.

او افزود: این صندوق‌ها دارای ۱۸۰ نفر عضو بوده و تاکنون ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای توانمندسازی و حمایت از این صندوق‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.