آبیاری نوین کشاورزی سمنان از ۱۶ به ۳۶ هزار هکتار افزایش یافت

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان از ۱۶ به ۳۶ هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین شاهینی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان اکنون به بیش از ۳۶ هزار هکتار رسید

او اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۲ سامانه‌های نوین آبیاری در مدل‌های قطره‌ای بارانی و کم‌فشار در حدود ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده بود، اما امروز شاهد افزایش بیش از ۲۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری در این استان هستیم.

شاهینی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری به ۳۶ هزار و ۳۵۲ هکتار افزایش یافته است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار این روند ادامه دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: از میان مدل‌های مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در ارزیابی کشاورزی استان، مدل قطره‌ای بیشترین سهم را دارد و تا کنون بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۵ هکتار از این اراضی در استان سمنان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده‌است.

شاهینی اضافه کرد: تا کنون در هفت هزار و ۷۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز سیستم آبیاری بارانی اجرا شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار