ایالت تگزاس در آمریکا به‌دلیل بارش برف شدید و بوران چندین هفته با مشکلاتی ازجمله قطعی برق، کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته آژانس مدیریت مسائل اضطراری آمریکا اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در تگزاس وضعیت فاجعه‌بار اعلام کرد تا با تصویب این وضعیت بودجه فدرال در دسترس افراد در سرتاسر این ایالت قرار گرفته و کمک هزینه‌ای به آن‌ها برای مسکن موقت و تعمیرات خانه‌هایشان باشد.

نیمی از ساکنان تگزاس پس از قطعی مکرر برق در این ایالت، در حال حاضر هشداری برای قطع آب گرم در خانه‌هایشان دریافت کرده‌اند. همچنین به افرادی که به آب گرم دسترسی دارند نیز اعلام شده از آن استفاده نکنند، زیرا احتمال ترکیدن لوله‌ها و جاری شدن سیل در این حالت بالا می‌رود.

پیش‌تر «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس، از دولت فدرال خواسته بود تا در این ایالت حالت اضطراری اعلام کند. «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز به خبرنگاران اعلام کرده بود که بایدن از تیم خود خواسته بررسی اعلام حالت فوق‌العاده را تسریع بخشند.

گفته می‌شود تاکنون ۳۰ نفر بر اثر سرمای شدید و کولاک در تگزاس جان خود را از دست داده‌اند و عده‌ای از آن‌ها در حالی جان سپردند که در داخل خانه‌هایشان محلی برای گرم کردن خود نمی‌یافتند.

امروز نیز منابع خبری اعلام کردند سرما و یخبندان بی‌سابقه در بخش‌های جنوبی آمریکا که با قطع برق توامان شده، نزدیک به ۷۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.

همچنین شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد طوفان مرگباری که با خود برف و کولاک را در بخش‌هایی از آمریکا به ارمغان آورده و سبب قطعی برق در مناطقی از این کشور شده، زنگ هشدار را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیوانگلند به صدا در آورده است.

علاوه بر طوفان، سرمای وحشتناک در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود مقامات به حدود ۲.۵ میلیون خانه هشدار قطعی آب و کمبود آب جوش را صادر کردند.

سرمای بی‌سابقه باعث شده است برخی از مردم در سراسر تگزاس و سایر ایالت‌ها به نشستن در اتومبیل‌های روشن یا در کنار ژنراتور‌ها روی بیاورند، که منجر به یک سلسله مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
هرکاری با اندونزی و عراق و افغانستان و مالزی و سوریه و.... کردن داره سر خودشون میاد
آخرین اخبار