مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی کشت پنبه به منظور آشنایی با اصول کاشت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی کشت پنبه به منظور آشنایی با اصول کاشت این محصول با حضور ۸۵ نفر در مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی «شهید خیابانیان» زاهدان برگزار شد.

او افزود: مشارکت شرکت‌های کشت و صنعت در کشت پنبه و راه‌اندازی مجدد بافت بلوچ ایرانشهر فرصت مناسبی است تا کشت پنبه در سیستان و بلوچستان توسعه یابد.

او ادامه داد: در این کارگاه کارشناسان پهنه، مدیران مراکز جهاد کشاورزی، مدیران مراکز غیردولتی، مدیران ستادی و تعدادی از بهره‌برداران شهرستان‌های مستعد کاشت پنبه حضور داشتند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در کشت بهاره امسال پس از سال‌ها محدودیت‌های قرنطینه‌ای با پیگیری‌های مستمر ریاست سازمان سطوحی از اراضی استان به زیر کشت پنبه خواهد رفت.

او افزود: با توجه به شرایط مناسب سیستان و بلوچستان برای کشت پنبه و نیز وجود کارخانه ریسندگی و بافندگی در استان این گیاه می‌تواند در الگوی کشت و تناوب زراعی محصولات کشاورزی استان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
کشت پنبه در سیستان و بلوچستان واقعا خوب انجام میشه
آخرین اخبار