رئیس ‌جمهور افغانستان گفت: اینکه ناتو تاکنون در زمینه خروج نیروهایش از افغانستان تصمیم نگرفته، فرصت تسریع روند صلح را افزایش داده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان گفت: اینکه ناتو تاکنون در زمینه خروج نیروهایش از افغانستان تصمیم نگرفته، فرصت تسریع روند صلح را افزایش داده است.

رئیس ‌جمهور افغانستان اظهار داشت: «موضع ناتو فرصت تازه‌ای برای همه طرف‌های درگیری فراهم می‌کند تا دوباره محاسبه کرده و به نتیجه برسند که مدت‌هاست به آن رسیده‌ایم که استفاده از زور راه حل نیست.»

اشرف غنی در حالی که تعداد نیروهای خارجی را وابسته به میزان شدت جنگ خوانده افزود: «باید تلاش‌های هماهنگی در سطح بین‌المللی انجام شود تا این پیام داده شود که نوع خاصی از رفتار، غیر قابل قبول است.»

رئیس جمهور افغانستان همچنین از رابطه خود با دولت بایدن ابراز خوشنودی کرد و گفت: «نیروی انسجام همان چیزی است که من برای جلوگیری از یک فاجعه روی آن حساب می‌کنم. ترس‌های زیادی از فرورفتن در یک جنگ داخلی وجود دارد.»

گفتنی است که بر اساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان قرار است نیروهای خارجی تا ماه می ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شوند، اما دبیرکل ناتو گفته است که خروج نیروهای این سازمان از افغانستان با توجه به شرایط صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار