وقتی خودکفایی صنعت خودرو در البرز معنا می‌شود/ تعیین تکلیف خودروهای دپو شده

چند خط تولید قطعات خودروی تارا با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم چند خط تولید قطعات خودروی تارا با بیان این که در شرایط سخت تحریمی ۱۳۰ هزار خودرو از سال گذشته تولید کرده‌ایم، گفت: ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ خودروی جدیدی نیز رونمایی می‌کند.

او با اشاره به این که قطعه‌سازان در این شرایط سخت تحریمی ایثار کردند، افزود: در ایام سخت تحریمی با کمک قطعه‌سازان اتفاقات خوبی در حوزه تولید قطعات اتفاق افتاد.

مقیمی گفت: ۱۳۰۰ قالب برای خودروی تارا در ۱۳ ماه گذشته ساخته شده است که برای این محصول جدید و ساخت قطعات آن ۲ تا ۶ سال زمان مورد نیاز بود.

او با بیان این که در سخت‌ترین شرایط تحریمی در کمتر از یکسال یک محصول جدید به بازار عرضه شده است، افزود: متقاضیان این خودرو از لحاظ کیفی و عملکردی سطح قابل توجهی از انتظارات را مشاهده می‌کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بخش دیگری از سخنان خود به خودرو‌های دپو شده پرداخت و گفت: خودرو‌های دپوشده فاقد برخی قطعات در ایران خودرو تعیین تکلیف شده است و پس از تکمیل در اختیار هموطنان قرار داده می‌شود.

او با بیان این که برنامه‌ریزی این است که هیچ محصولی با تأخیر به مردم تحویل داده نشود، افزود: از ۸۳۹ مجموعه قطعه‌سازی در کشور ۱۲۷ قطعه آن در استان البرز تولید می‌شود.

مقیمی با اشاره به این که از مجموع ۱۳۹ قطعه‌سازی که در شبکه تأمین هستند ۱۸ مورد آن در استان البرز هستند، گفت: در مجموع ۵۷ قطعه‌سازی در استان البرز مستقر است.

او با ابراز این که در سال جهش تولید میزان تولید خودرو در ایران خودرو به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته ۴۶۳ هزار خودرو در این گروه خودروسازی تولید شد که امسال از ۵۰۰ هزار دستگاه نیز عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.