شکرخدایی گفت: قطع برق مناطق تجاری اهواز به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و با هدف مقابله با شیوع کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: فرماندار اهواز به عنوان رییس ستاد مبارزه با کرونا طی ۲ روز گذشته به این شرکت دستور داد برق مناطق تجاری اهواز که اقدام به تعطیلی بازار نکرده بودند را قطع تا از تجمع مردم در این مناطق جلوگیری شود.

او افزود: ۲ روز پیش برق مرکز تجاری کارون اهواز قطع شد و عصر دیروز هم برق بازار خیابان سلمان فارسی (نادری) خیابان طالقانی، بازار امام و خیابان‌های فرعی منتهی به این بازار‌ها برای چند ساعت قطع شد و در صورت اعلام فرمانداری اهواز برق سایر مناطق تجاری باز هم قطع خواهد شد.

شکرخدایی بیان داشت: این شرکت ملزم است دستورات ستاد مبارزه با کرونا را به طور کامل اجرا نماید و این امر در جهت حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این زمینه گفت: ویروس انگلیسی کرونا در استان خوزستان شیوع پیدا کرده و مردم باید بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت وضعیت فاجعه باری در استان رقم خواهد خورد.

او اظهار کرد: تجمع مردم در این روز‌ها و به خصوص در مناطق تجاری و بازار می‌تواند به شیوع بیشتر این بیماری منجر شود به همین دلیل مردم باید از رفتن به بازار اجتناب کنند و بجز مشاغل گروه یک دیگر مشاغل در شهر‌های قرمز استان خوزستان مجاز به فعالیت نیستند، به همین دلیل فرمانداران شهر‌های قرمز و نارنجی طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با مشاغل متخلف برخورد می‌کنند.

ابول نژادیان ادامه داد: اگر صاحبان مشاغل گروه ۲ تا چهار اقدام به بستن مغازه‌های خود نمایند فرمانداران مجبور نیستند برق آن مناطق را قطع کنند و اقدام فرمانداری اهواز در قطع برق بازار و کسبه‌ای که مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نمی‌کنند یک اقدام پیشگیرانه و با هدف حفظ سلامتی مردم است.

او تصریح کرد: سطح رعایت اصول بهداشتی در استان پایین آمده و مردم دچار بیخیالی نسبت به کرونا شده اند بطوریکه در بسیاری از جا‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند، تردد بی موردشان در بازار‌ها زیاد شده، فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و مردم در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی نیز حضور پررنگی دارند.

او گفت: اگر بخواهیم زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم همه باید مشارکت کنیم و با ماندن در خانه و شرکت نکردن در اجتماعات به قطع زنجیره کرونا در استان اقدام کنیم، چرا که این بیماری ناشناخته هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد و باعث ابتلای تعداد زیادی از مردم در سنین مختلف می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در حال حاضر تخته‌ای آی سی یو و بخش‌های عادی بیمارستان‌های خوزستان مملو از بیماران کرونایی است و حتی کادر درمانی استان هم به دلیل حجم بالای بیماران خسته شده و انرژی آنان تحلیل رفته، به همین دلیل برای رفع این موضوع مردم باید همت بیشتری کنند و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

ابول نژادیان بیان داشت: به دلیل همجواری این استان با کشور عراق کرونای انگلیسی در خوزستان شیوع پیدا کرده و تنها با همکاری مردم می‌توان از گسترش بیشتر بیماری کووید ۱۹ در استان جلوگیری کرد.

به گفته او جواب تست‌های تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انگلیسی در خوزستان مثبت بوده و این نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی در استان در حال افزایش است و در صورت رعایت نکردن مردم تعداد بیشتری از افراد به این بیماری مبتلا خواهند شد که در آن صورت کادر درمان کارشان بسیار سخت وطاقت فرسا خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.