مدیر شهرداری منطقه یک سنندج از آغاز عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه در سنندج خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علیرضا کاظمی مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: با هدف صیانت و حفاظت از اماکن تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه در حال اجرا است.

او افزود: حمام تاریخی شیشه یکی از بنا‌های تاریخی سنندج است که در بلوار کردستان روبروی مسجد ملاویسی واقع شده است.

کاظمی بیان کرد: شهرداری چندین سال درصدد تملک این بنای تاریخی بود که با تلاش اداره املاک امسال این بنا بطور کامل تملک شد.

اوگفت: با توجه به اینکه سقف این حمام تاریخی در کف معبر بلوار کردستان واقع شده و به دلیل بارش برف و باران و همچنین رفت و آمد برخی افراد باعث شده بود که جداره سقف این حمام آسیب ببیند.

کاظمی افزود: در راستای حفاظت و صیانت از این بنای تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه توسط این شهرداری آغاز شد.

 مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: مرمت و بازسازی این بنای تاریخی با نظارت و توسط استادکاران مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود.

گفتنی است،حمام شیشه سنندج بر خلاف اسمش شیشه ای نیست و از گچ و ملات ساخته شده است اما به دلیل شیشه های رنگی زیبایی که در آن بکار رفته است این چنین نامی برایش انتخاب شده است.

حمام شیشه سنندج از بناهای عمومی و قدیمی این شهر است که  ۲۰۰ سال قدمت دارد. احتمال می‌رود که حمام شیشه سنندج مربوط به دوره قاجاریه باشد اما با توجه به اینکه اکثر حمام‌های تاریخی در دوران زندیه ساخته شده‌اند، امکان دارد که این حمام نیز متعلق به دوران زندیه باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.