به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،شهپری عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان بابیان اینکه در طول یک سال گذشته ایران خودرو و سایپا زیان زیادی کرده اند، گفت:اکنون در صنایع فولاد، وقتی گزارشات مالیاتی میآیند، نشان میدهد سود هزاران میلیاردی دارند، چطور آنها سود دارند اما خودروسازان در حال زیان هستند؟ فولاد ورق سرد و گرم با جهش زیادی روبه رو است و هر روز در بورس افزایش قیمت دارد، اما قطعه سازان به دلیل ثابت ماندن قیمت دچار مشکل شده اند.
شهپری بیان کرد: قطعه سازان بالای ۳۰ هزار میلیارد از ۲ خودروساز مطالبات دارند. هر ۲ خودروساز با بانکها تعامل و بانکها به آنها پرداخت دارند، شرکت سایپا مصوبهای بابت پرداختها ندارد، مسئله بزرگ برای ما این است سال آینده چه اتفاقی در این صنعت رخ میدهد؟
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ادامه داد: تا چه زمانی میتوان ضرر را تحمل کرد؟ زیان انباشته قطعه سازان در حال افزایش است.
شهپری ادامه داد: ایران خودرو امسال ۳۰ درصد افزایش تولید داشته اما باز زیان دارد، آن هم به دلیل قیمت گذاری دستوری است. آیا وقت این نرسیده راجع به این قضیه تصمیم جدی گرفت؟ اینکه میگویند خودرو در بورس عرضه شود مشکلی نیست، اما باید مواد اولیه هم در بورس عرضه شود.
او گفت: یک بار میگویند قیمت دستوری حذف میشود، یک بار میگویند شورای رقابت قیمت ها را تعیین می کند، این بلاتکلیفی مشکلات زیادی ایجاد کرده است به خصوص در سال آینده، صنعت خودرو مشکلات اساسی دارد، اکنون دیگر نمیتوان گفت ادامه راه خودروسازان درست باشد.
انتهای پیام/