نماینده محلات گفت: سازمان انرژی اتمی برای امضای توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از مجلس و مردم هر چه سریعتر عذرخواهی کند و قانون اقدام راهبردی را از فردا به اجرا در بیاورد.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لغو بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشور تذکر داد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی هر موافقت نامه‌ای باید به تصویب مجلس برسد و متن بیانیه نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی خلاف قانون مجلس است و وجاهت قانونی ندارد. سازمان انرژی اتمی باید از مجلس و مردم هر چه سریعتر عذرخواهی کند و قانون اقدام راهبردی را از فردا به اجرا در بیاورد.

وی افزود: بر مبنای ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس باید این موافقت به عنوان تخلف به قوه قضائیه برود. رئیس جمهور براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی به قانون اساسی قسم یاد کرده و دولت موظف است بر اساس قانون اقدام راهبردی، مفادش را اجرایی کند. این سه ماه فرجه در موافقت نامه مذکور خلاف قانون است و رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به قانون پایبند نبودند و حق تفسیر هم ندارند.

حجت الاسلام سلیمی اظهار کرد: این بیانیه بر خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی هم هست که سیاست قطعی باید لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی باشد.

وی بیان کرد: ثابت شده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی جاسوس هستن؛ چرا مسیر را برایشان باز کردند؟ مجلس عقب نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
متاسفم وقتی اینقدر کوتاه بیایم بایدم هرچی اونا نیگن بشه
آخرین اخبار