مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : وجود برخی نواقص باعث شده تا هنوز در‌های پروژه خانه خلاق صنایع دستی به روی هنرمندان صنایع دستی استان بسته بماند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که پیش از این در اواخر تابستان امسال خبر از افتتاح فاز اول این پروژه را داده و گفته بود فاز دوم پروژه در مهرماه به بهره برداری می‌رسد، در خصوص تاخیر در افتتاح رسمی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه گفت : وجود برخی نواقص باعث شده تا هنوز در‌های این پروژه به روی هنرمندان صنایع دستی استان بسته بماند.

او گفت : خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه، پروژه‌ای مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که در تلاش برای رفع این نواقص هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: نداشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، شبکه آب و فاضلاب و سیستم روشنایی از جمله این نواقص و مشکلات هستند که باید رفع شوند.

او افزود: برای رفع این نواقص جمعا به حدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که تاحدودی تامین شده است.

قادری ادامه داد: درتلاشیم با تعیین پیمانکار این نواقص را هرچه سریعتر برطرف کنیم تا پروژه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ رسما افتتاح شود و شاهد استقرار هنرمندان صنایع دستی استان در آن باشیم.

او گفت: با راه‌اندازی این مرکز به دنبال نوآوری و کاربردی کردن صنایع‌دستی استان و نجات و احیاء هنر‌های دست سازی هستیم که یا منسوخ شده‌اند یا به سمت منسوخ شدن پیش می‌روند که از جمله آن‌ها می‌توان ارغوان بافی، نمدمالی، موج بافی و جاجیم‌بافی را نام برد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.