رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی طی هفت سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و از ۷۷ درجه به ۸۸ درجه تا پایان سال می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات بانکی و یارانه جهت ادوات و ماشین‌آلات نوین کشاورزی، شاخص درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی طی هفت سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و از ۷۷ درجه به ۸۸ درجه تا پایان سال می‌رسد.

او افزود: از سال ۹۲ تاکنون با افزایش تعداد نیروی محرکه و توان ماشین‌های کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون استاندارد کشاورزی از ۰.۸ اسب‌بخار در هکتار به ۱.۷۵ اسب‌بخار در هکتار رسیده است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: درجه و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به موارد مطروحه در برنامه ششم توسعه اقتصادی، در سال ۹۹ به میزان دو درصد رشد داشته و طی این مدت از طریق منابع خط اعتباری مکانیزاسیون تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی به تعداد یک هزار و ۶۵۰ انواع دستگاه تراکتور به بخش کشاورزی افزوده شده است.

او اظهار داشت: ۸۴ دستگاه انواع کمباین، ۳۵۰ دستگاه انواع تیلر و حدود سه هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است. تعداد دستگاه‌های کارنده و کمباین‌های استان با ابلاغ خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون طی هفت سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

ابراهیمی ادامه داد: این تعداد دستگاه به توسعه کشاورزی کمک زیادی کرده و موجب رشد اقتصادی و سودآوری بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار