رئیس فدراسیون هندبال گفت: پس از گذشت سال‌های طولانی با همت استان‌ها برای پشتوانه سازی تیم ملی طرح استعدادیابی برگزار کردیم.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فدراسیون هندبال از چندین روز قبل فراخوان ملی طرح استعدادیابی را اطلاع رسانی کرد. امروز نقطه عطفی در بحث طرح استعدادیابی هندبال کشورمان رخ داده است. هدف ما استعدادیابی هندبالیست‌های جوان برای آینده این رشته ورزشی است. متولدین ۱۱ دی ماه سال ۱۳۸۲ و متولدین سال ۱۳۸۴ با قد ۱۹۰ در طرح استعدادیابی ملی حضور پیدا کردند.

او در ادامه عنوان کرد: از سراسر کشور در طرح استعدادیابی حضور داشتند که اتفاق بسیار خوبی است. ورزشکاران  ۲ برابر تعدادی که فدراسیون تخمین زده بود در این طرح  شرکت کردند. امیدوارم این اتفاق شروع خوبی برای مسیر پیشرفت هندبال ایران باشد و نسل نونهالان و نوجوانان امروز آینده تیم ملی بزرگسالان را بسازد. مراسم طرح استعدادیابی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد و تمام شرکت کنندگان با جواب منفی تست کرونا حاضر شدند.  

در حال رایزنی با مربی خارجی جدید هستیم

رئیس فدراسیون هندبال درباره حضور مربی خارجی در تیم ملی هندبال گفت: ۳ گزینه خارجی برای تیم ملی هندبال در نظر گرفته بودیم که گزینه نهایی با بهانه‌هایی که آورد حاضر به حضور در ایران نشد. حدود یک هفته به این مربی خارجی درباره کشور ایران اطلاعات غلط داده بودند و  ما هر چه تلاش کردیم تا از فرهنگ غنی کشورمان بگوییم فایده‌ای نداشت.  

او در ادامه اظهار کرد: از آن جایی که دل این مربی خارجی با ایران نبود با گزینه دیگری در حال رایزنی هستیم.   تا پیش از اتمام سال ۹۹ به جمع بندی لازم می‌رسیم تا کار‌های نهایی آن را  در سال ۱۴۰۰ انجام بدهیم.  

رئیس فدراسیون هندبال درباره تورنمنت ۴ جانبه یزد گفت:  تیم ملی جوانان و نوجوانان هندبال در تاریخ یک اسفند ماه و یک خرداد ماه سال ۱۴۰۰ رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارند. با وجود ویروس کرونا ما نتوانستیم تیم ملی نوجوانان و جوانان را به تورنمنت بین المللی اعزام کنیم.   فدراسیون تلاش کرد یک تورنمنت ۴ جانبه در یزد برگزار کند و  با رایزنی‌های لازم تیم ملی ازبکستان و عراق قبول کردند که برای حضور در این مسابقه به ایران سفر کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار