گسترش بارش باران و برف در خراسان رضوی

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ساعات آینده در مناطق مرتفع کوهستانی شمال و شرق استان احتمال بارش پراکنده باران و برف نیز وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سارا حکمی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی در حال حاضر پوشش ابر در بیشتر نقاط استان وجود دارد و در ساعات آینده در مناطق مرتفع کوهستانی شمال و شرق استان احتمال بارش پراکنده باران و برف نیز وجود دارد.


او افزود: پیش‌بینی می‌شود از ساعات شب نیز خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار بارش‌زا قرار گیرد و شروع این بارش به صورت بارش پراکنده باران و برف در نواحی غربی استان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین با استناد به پایش وضعیت جوی مبتنی بر تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه با گسترش این سیستم در بیشتر نقاط استان بارش پراکنده باران و برف وجود دارد که کاهش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی را در پی خواهد داشت.

حکمی بیان کرد: بر همین اساس در روز‌های پایانی هفته، هوای سرد زمستانی به صورت محسوس در استان مستقر می‌شود و لازم است تا کشاورزان تمهیدات لازم را در این خصوص مد نظر داشته باشند تا متحمل خسارت نشوند.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بین شهرستان‌های استان، نیشابور با پنج درجه زیر صفر سردترین نقطه و مه‌ولات با ۱۸ درجه بالای صفر گرم ترین شهرستان در خراسان رضوی بوده اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به وضعیت دمای هوای مشهد اشاره و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرم ترین ساعت به ۱۲ درجه بالای صفر برسد و دمای هوای این شهر دیشب در سردترین ساعات به ۲ درجه زیر صفر رسید.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار