مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ضرورت گفتگو با ایران و ترکیه و داشتن راهبرد یکپارچه منطقه‌ای در برخورد با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «محمد البرادعی» مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار تشکیل نظام امنیتی منطقه‌ای یکپارچه‌ای شد که بتوان در روابط پیچیده کشور‌های همسایه از آن استفاده کرد.

او گفت: وجود یک نظام امنیتی منطقه‌ای مستقل و متکی به اعضای خود ضروری است، نظامی که بتوان بر توانایی آن برای حمایت از ما و منافع ما اعتماد و اتکا کرد و این نظام باید با کشور‌های همسایه‌ای که روابط پیچیده با آنان داریم، ابتکار عمل داشته باشد.

مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: گفتگو با ایران و ترکیه صرف‌نظر از اینکه در بسیاری از موارد با آن‌ها وجه اشتراک و در بسیاری موارد نیز اختلاف‌دیدگاه داریم، امری است که نمی‌تواند به تعویق افتد.

او تاکید کرد: وجود راهبردی یکپارچه درباره نحوه برخورد با اسرائیل که آشکارا حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرد، یک اولویت است.

البرادعی پایان دادن به جنگ‌های بیهوده و ریختن خون ملت‌ها به صورت وحشیانه را خواستار شد و درخصوص داشتن شجاعت و حکمیت برای آغاز تلاش در مسیر حل اختلافات از طریق گفتگو ابراز امیدواری کرد.

مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در مصاحبه با مجله «اینترنشنال» اعلام کرد که امنیت، مبتنی بر اعتمادسازی است نه اعمال فشار. سیاست آمریکا درباره ایران، اعمال فشار است و من هرگز ندیده‌ام که سیاست اعمال فشار در هیچ شرایطی کارآیی داشته باشد. شما باید تلاش کنید اعتمادسازی کرده و بفهمید که طرف مقابل از کجا آمده است.

رافائل گروسی، مدیرکل کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی که پس از تصمیم‌های نمادین آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با مقامات ایران دیدار و گفتگو داشت، در پیامی توییتری تاکید کرد: به توافق فنی موقتی با ایران دست یافتیم. نتایج خوب و معقولی در گفتگو‌ها با ایران محقق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار