محمودی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی به ۱۵ هزار خانواده کردستانی آموزش خودمراقبتی در برابر کرونا ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا در استان پرداخت و گفت: تیم‌های سه‌گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت و با همکاری همه‌جانبه بسیج در زمینه مهار و مقابله با ویروس کرونا در حال اجرا است، افزود: پس از شناسایی و رصد خانه به خانه توسط تیم اول، مراقبت از بیماران به تیم دوم محول می‌شود و بعد از شناسایی و دوره درمان، تیم سوم که وظیفه حمایت از بیماران را برعهده دارد وارد عمل می‌شود.

به گفته محمودی، همچنین در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی به خانواده‌های بیمار در بحث کمک معیشتی، اهدای بسته‌های بهداشتی و گندزدایی منزل و محل کسب و کار بیماران ورود می‌کنند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است.

محمودی با اشاره به نقش هر خانه یک پایگاه سلامت عنوان کرد: در طرح مذکور بیماریابی، جداسازی، آموزش و ارتقای دانش مردم نسبت به بیماری در راستای کاهش مبتلایان و مرگ و میر‌ها به صورت محله محور انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۷۷۴ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۱۲۶ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده ۱۴۷ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

محمودی از اعزام یک نفر مبتلا به کرونا به بیمارستان جهت مراقبت و درمان در استان در مدت زمان یادشده خبر داد.

او بر لزوم تقویت رعایت نکات بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلو درد و سر درد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۱۵ هزار و ۲۸۷ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت نکات بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲۶۱ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز، آموزش داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.