رئیس جمهور آمریکا دامنه تلاش‌های ادعایی این کشور در مبارزه با تروریسم را در دستور بررسی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا دامنه تلاش‌های ادعایی واشنگتن در مبارزه علیه تروریسم و حملات پهپادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پایگاه دیلی بیست در گزارشی اختصاصی نوشت: جو بایدن تلاش‌های مرگبار ضد تروریسم آمریکا و دامنه آن‌ها از جمله موضوع حملات پهپادی نظامیان این کشور را در دستور بررسی دارد.

به گفته امیلی تورن، سخنگوی ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود درباره "استفاده از نیروی نظامی و عملیات مربوط به امنیت ملی" آمریکا راهنمایی‌های موقت صادر کرد و روز جمعه این دستورالعمل‌ها را جمع بندی مجدد کرد. در همان روز این تغییرات به اطلاع کنگره رسید.

این مقام آمریکایی تشریح کرد که این راهنمایی طبقه بندی شده محسوب می‌شود، اما رئیس جمهور دید کاملی در ارتباط با اقدامات مهم پیشنهادی در این حوزه‌ها دارد.

در گزارش دیلی بیست یادآور می‌شود اقدامات در این حوزه‌ها معمولاً به هواپیما‌های بدون سرنشین و حملات دیگر علیه "گروه‌های تروریستی مشکوک و زیرساخت‌های آنها" اشاره دارد.

موضوع ادعایی جنگ علیه تروریسم به دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش برمی‌گردد، جائیکه آمریکا با دستاویز قرار دادن حملات ۱۱ سپتامبر و علم کردن موضوع سلاح‌های کشتار جمعی، عراق را هدف حمله قرار داد. این نوع جنگ‌ها در عرف نظامی آمریکا، جنگی همیشگی شناخته می‌شوند و هیچ شرایط و نتیجه‌ای برای پایان دادن به آن مطرح نیست. گواه این موضوع حضور نظامیان آمریکا در عراق با گذشت ۲۰ سال از حمله به این کشور است.

این درحالیست که پارلمان عراق پس از حمله پهپادی ژانویه گذشته آمریکا به فرودگاه بغداد که به شهادت سردار قاسم سلیمانی انجامید، رای به خروج نظامیان آمریکا از خاک خود داد. مصوبه ای که با گذشت یک سال همچنان در انتظار اجرا به سر می برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۳:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
هی جوبایدن : یا خیلی الاغی یا دیگران و شاهدان عرصه سیاست جهانی و روابط بین الملل را الاغ فرض کرده ای بهرحال قبل از تو رئیس احمق درجه یک قمارباز هیئت حاکمه ایالات منفرده آمریکا در مقابل غولهای رسانه ای و شبکه های جهانی اذعان کرد که این ما بودیم که توسط اوباما و هیلاری کلینتون750تریلیون دلارآمریکا را در ایجاد داعش و القاعده و.....تجهیز و تسلیح و اعزام به منطقه متحمل شدیم و هزینه کردیم ولی یک دلارآمریکا سود نکردیم در طی این 20سال حضور اشغالگرانه در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا چیزی جز کشتارهای دسته جمعی و حمایت همه جانبه از تروریستهای دست پرورده شما عاید مردم منطقه نشده از این اذعان علنی رسانه ای که بگذریم عملکرد تروریسنم دولتی هیئت حاکمه آمریکاست که باز توسط احمق درجه یک قمارباز اذعان علنی و رسانه ای شد که این ما ( آمریکا ) بودیم که منشور سازمان ملل را نقض کردیم و دستور ترور فرودگاه بغداد را که منجر به شهادت شهیدان ابومهدی المهندس و سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدشان شد را صادر کردیم و به تروریسم دولتی بودن هیئت حاکمه ایالات منفرده آمریکا باز بطور رسمی از تریبون خودتان اذعان کردید حالا که از مبارزه با تروریست و تروریسم دولتی و......سخن به میان می آورید واقعاً عوام و خواص و اندیشمندان مستقل عرصه سیاست جهانی و روابط بین المللی را چه فرض میکنید؟ مانند حزب حاکم بر آمریکا الاغ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بایدن بهتره با امریکای تروریست مبارزه کند
آخرین اخبار