شهریاری گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد برای تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های قراردادی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیرحمزه شهریاری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد برای تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های قراردادی به تهیه و توزیع بذر دانه‌های روغنی، شبدر و ذرت دانه‌ای در این استان اختصاص یافته است.

او  با بیان اینکه شرکت تعاونی تولید پشتیبان کشاورزان برای توسعه بخش کشاورزی است، اظهارداشت: تعاونی تولید به عنوان یک پشتیبان در مسیر توسعه بخش کشاورزی در کنار مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: امسال برای نخستین بار این تعاونی اقدام به پرورش گل و گیاهان زینتی کرده به طوریکه با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مشغول تولید و تکثیر قلمه، نهال، گل فصلی و گیاهان آپارتمانی است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی نیز طرح الگویی گیاهان دارویی در سطح ۴٠٠ هکتار که بصورت توافقی در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده و کشاورزان پس از برداشت محصول هزینه نهاده‌ها را به این تعاونی پرداخت می‌کنند.

او خرید زیتون باغداران و استحصال روغن زیتون در سیستان و بلوچستان، تهیه انواع نهاده و نهال برای کشاورزان را از دیگر فعالیت تعاونی تولید در این استان برشمرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار