احمدی بلوطکی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در اهواز گفت: شرایط وخیم است و باید وضعیت این کلانشهر را سیاه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا ویروس گفت: روند و شدت بیماری در این کلانشهر به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت می‌توانستیم بگوییم به مرز وضعیت سیاه رسیده است.

او با بیان اینکه روند بیماری در خوزستان و اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد، افزود: روزانه موارد بیماری بیشتر می‌شود، بطوریکه دیروز نیز نسبت به روز قبل ۱۰۰ درصد با افزایش مراجعه به مراکز درمانی مواجه بودیم.

احمدی بلوطکی اظهار داشت: قبلا نگران جهش جدید کرونا بودیم که در پیک جدید با آن مواجه شده‌ایم، دوره کمون ویروس جهش‌یافته ۲۴ ساعت است، یعنی در صورتیکه فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از ۲۴ ساعت علامت‌دار می‌شود، این در حالی است که در پیک قبلی، علامت‌دار شدن بیمار ۱۴ روز طول می‌کشید.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به ابتلای نوزاد یک ‎روزه به کرونا در خوزستان بیان کرد: سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بوده‌ایم، این وضعیت نشان می‌دهد این جهش ویروس که وضعیت استان را قرمز و اضطراری کرده است، بسیار وحشی و لجام‌گسیخته است و اگر شهروندان به خودشان نیایند هیچ دفاعی در مقابل آن نداریم.

او کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان در پس اعلام وضعیت آبی را عامل اصلی وقوع وضعیت بحرانی و خطرناک دانست و ادامه داد: مردم باید دورهمی‌ها را فراموش کنند، چراکه وضعیت کنونی، نتیجه تجمع ۲ هفته اخیر در پارک‌ها، نشست‌ها و دورهمی‌ها است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
کرونا روزگار خوزستان را سیاه کرد چیست؟ چرا سیاه نمایی مکنید. مردم می ترسند. این جملات بسیار سنگین است. چرا آنقدر مردم را می ترسانید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به نظرت سیاه نیست؟ روزانه اینهمه میمیرن از سفیدروزی خوزستانه؟ حتما از ترس ریختن تو خیابونها و مشغول خرید عید هستن، اگر می ترسیدن که تو خونه میماندن، نه اینکه بیان بیرون بدون ماسک تازه همه چیزو به مسخره گرفتن