رضایی با تاکید بر ضرورت بهادادن به مدرسه‌سازی و آموزش در کشور گفت: خیران مدرسه‌ساز باقیات صالحات نیک برجا می‌گذارند که در نگاه و نگرش مردم باقی می‌مانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: با توجه به شرایط کشور بها دادن به مدرسه سازی و امر آموزش ضرورتی است اجتناب ناپذیر.

او ادامه داد: در دنیا خیریه و خیران وجود دارند، اما تجلی و فراوانی خیران و خیریه در کشور اسلامی ایران به ویژه این استان نمود بیشتری دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در فرهنگ ما از خیران و خیریه‌ها به عنوان باقیات صالحات نام برده می‌شود از این رو قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: از استان اصفهان انتظار اقدامات نو، بدیع و خلاقانه داریم، این در حالی است که تنوع و سلیقه فرهنگی بالایی در این استان وجود دارد.

او اظهار کرد: عزم دولت برای یادگیری و آموزش جدی است و اقدامات چشمگیری در این راستا صورت گرفته است.

استاندار اصفهان گفت: در کنار مدرسه سازی باید خیرسازی هم صورت بگیرد.

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ خیر مدرسه ساز در اصفهان

نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: طی ۲ سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید مدرسه سازی افزایش پیدا کرد.

محمد صافی اضافه کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ خیر در حوزه مجمع خیران مدرسه ساز حضور فعال دارند که بیش از ۲۰۰ نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و تاثیر بسزایی در تشویق و ترغیب خانواده‌ها در راستای ساخت مدرسه داشتند.

او تصریح کرد: از سال ۷۸ تاکنون در استان اصفهان هزار و ۲۷۶ پروژه در قالب مدارس کوچک و بزرگ با ۷۶ هزار کلاس و یک میلیون و دویست هزار مترمربع توسط خیران با مشارکت اعتبارات منابع دولتی احداث شده است.

نایب رئیسی مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان اضافه کرد: امسال ۷۶ پروژه با ۵۰۵ کلاس و ۷۹ هزار و ۶۲۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان توسط خیران انجام شده است.

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار و از ۱۰۴ خیر مدرسه ساز استان تجلیل شد.

مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ بالغ بر ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.