امسال ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به متقاضیان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان در سال ۹۹ گفت: کل سهمیه اختصاصی به استان تا پایان بهمن ماه پرداخت شد.

او افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته که پرداخت سهمیه سالیانه تا مردادماه سال بعد به طول می‌انجامید علیرغم شیوع ویروس کرونا تاپایان بهمن ماه کل سهمیه اختصاصی توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: این مشاغل در دهه‌های گذشته نتوانستند به ایجاد اشتغال پایدار منتهی شوند و لازم است دستگاه‌های متولی در این زمینه به صورت زنجیره‌ای و خوشه‌ای روند تولید و فروش را مدیریت کنند.

او بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای شناسایی ظرفیت مشاغل خانگی در استان تأکید و تصریح کرد: عضویت دستگاهی اجرایی همچون جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنایع، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های متولی می‌تواند به توسعه پایدار مشاغل خانوادگی در دوران کرونا و بعد از آن منجر شود.

فاضلی گفت: برنامه‌های توسعه مشاغل خانگی باید بر مبنای نیاز‌های بازار تعریف شود و برای ورود به این حوزه به برنامه‌های هدفمند نیاز است.

او تشکیل تعاونی‌های فراگیر شهرستانی برای پرورش مرغ خانگی و گسترش کارگاه‌های گوهرتراشی را از جمله مشاغل پردرآمد خانگی دانست و افزود: در مسیر توسعه مشاغل خانگی لازم است به گونه‌ای عمل شود که زنجیره تولید، بازار و مدیریت آن به درستی دیده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
من گوهر تراشی رو دوست دارم چطور میشه اینکارو یاد بگیرم و شروع کنم
آخرین اخبار