مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در صورت مواجهه با موج جدید بیماری کرونا، باید به جای تعطیلی اصناف، راهکاری نظیر اعمال نظارت و حسایت بیشتر در رعایت بهداشت مد نظر قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، افزود: پیشنهاد می‌شود که به جای طرح تعطیلی احتمالی کارگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا، طرح‌هایی نظیر افزایش سطح رعایت بهداشت در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی جایگزین شود.

او ادامه داد: در بخش سلامت تلاش‌های جدی توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در ایام شیوع کرونا انجام و نقاط تجمع کارگاهی مدیریت شده که امروز بیمارستان‌های این استان نیز خلوت‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفته اجتماعی فارس از تلاش اتاق اصناف، اتاق تعاون و بازرگانی و سایر تشکلات خصوصی در کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر ۷۸۰ هزار بیمه شده در فارس وجود دارد که در دوران شیوع کرونا تنها ۱۱ نفر از این تعداد براثر ابتلا به این ویروس فوت کردند که اغلب نیز بیماری زمینه‌ای داشتند و این به این دلیل است که سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس بسیار خوب بوده است.

مختاری ادامه داد: مشاهده تعداد بیمه شدگان کنونی تامین اجتماعی فارس نشان از احیای مشاغل از دست رفته در این استان دارد به نحوی که تعداد شاغلان و بیمه شدگان استان در اسفند ۹۹ به نسبت اسفند پارسال ۱ و ۳ دهم درصد رشد داشته است.

او با تاکید بر اینکه اغلب مشاغل متاثر و از دست رفته به دلیل شیوع کرونا در فارس احیا شده است، گفت: فارس در خصوص ثبت درخواست تسهیلات مشاغل زیان دیده از شیوع کرونا با ۷۳۵ میلیارد تومان درخواست وام بعد از تهران رتبه دوم را دارا است که تاکنون مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس وضعیت استان در پرداخت و اطلاع رسانی تسهیلات کرونا را خوب توصیف کرد و افزود: این انتظار وجود دارد که تسهیلات باقیمانده درخواستی تا پایان سال از سوی بانک‌های عامل استان به متقاضیان و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

مختاری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شامل بهزیستی، آموزش پرورش، فنی حرفه‌ای و میراث فرهنگی بهترین عملکرد را در زمینه شناسایی مشمولان تسهیلات کرونایی داشته‌اند و ضروری است که کل دستگاه‌های اجرایی در ادامه نیز تلاش جدی در تعیین تکلیف پرونده‌های باقیمانده در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.