سالانه ۴ هزارهکتاراز اراضی کشاورزی حاشیه مشهد تبدیل به باغ ویلا می‌شوند

مسئول امور شهرستان‌ها و مجلس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی حاشیه مشهد تبدیل به باغ ویلا‌ می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمید حاجی نژاد مسئول امور شهرستان‌ها و مجلس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم قدردانی از ۲۷ نفر از قهرمانان تولید شهرستان بردسکن که با حضور روسای ادارات و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: متاسفانه روزانه ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی در حاشیه شهر مشهد به باغ ویلا‌ها تغییر کاربری داده می‌شود که خوشبختانه شهرستان بردسکن با توجه به این که ۸۰ درصد جمعیت آن در بخش کشاورزی فعالیت دارند کمترین تغییر کاربری را در اراضی کشاورزی دارند که از این لحاظ بردسکن رتبه دوم خراسان رضوی را داراست.
 
 او  با بیان این که در سطح استان بیش از ۷۰۰ نفر از بهره برداران به عنوان تولیدکنندگان برتر شناخته شده اند، افزود: از مجموع ۱۱۰ نفر نمونه کشوری ۱۳ نفر آن‌ها متعلق به خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید

 
مسئول امور شهرستان‌ها و مجلس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی این افتخار را دارد که طی پنج سال متوالی بیشترین نمونه‌های کشوری را به خود اختصاص داده است و از این لحاظ مقام اول کشور را دارد.
 
حاجی نژاد شهرستان بردسکن را یکی از قطب‌های کشاورزی در استان اعلام و بیان کرد: خوشبختانه بردسکن در بیشتر محصولات باغی رتبه‌های اول تا سوم استان را داراست و سابقه تولید کننده نمونه کشوری در محصولاتی از جمله انار، پسته و کلزا را دارد. وی به کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه و کاهش ۴۶ درصدی نسبت به دوره آماری در استان اشاره کرد و از قشر‌های مختلف مردم به ویژه بهره برداران خواست دعای طلب باران را بخوانند.
 
 او  با بیان این که سهمیه استان خراسان رضوی در کاشت محصول کلزا در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار بود، تصریح کرد: متاسفانه تنها ۳۰ درصد این مهم محقق شد، ولی شهرستان بردسکن توانست از سهمیه ۵۰۰ هکتاری خود ۴۶۰ هکتار را زیر کشت این محصول قرار دهد و مقام اول استان را کسب کند و در تولید محصول کلزا شهرستان بردسکن توانست با تولید ۵/۶ تن مقام دوم استان خراسان رضوی را به نام خود ثبت کند.
 
این مقام مسئول تأکید کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن در کاشت و تولید محصول کلزا یکی از شهرستان‌های موفق در استان است و ۲۰ سال در این زمینه سابقه دارد.
 
حاجی نژاد با اشاره به این که سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی در کشور ۱۳ میلیون هکتار است،  اظهار کرد: سالانه از این سطح ۱۱۰ میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود و استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سالیانه ۵/۷ میلیون تن محصولات زراعی و باغی و یک میلیون تن تولیدات دامی دارد.
 
او   به وضعیت منابع آبی بر اجرای طرح‌های نوین آبیاری در استان اشاره کرد و افزود: شهرستان بردسکن در ارزیابی‌های انجام شده در دی امسال در اجرای آبیاری تحت فشار و فعالیت‌های آب و خاک مقام اول را در استان به خود اختصاص داده است.
 
مسئول امور شهرستان‌ها و مجلس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان بردسکن در بحث بیمه دام جزو پنج شهرستان اول استان است که در این حوزه کارنامه قابل قبولی دارد.
 
حاجی نژادبه بحث نهاد‌های کشاورزی در استان اشاره و بیان کرد: ۱۱۰ درصد از سهمیه کود‌های شیمیایی شهرستان بردسکن تاکنون جذب شده است و طی هفته آینده ۷۶۰ تن خرید معوق به شهرستان حمل خواهد شد و براساس مصوبه ستاد استان اولویت حمل کود به شهرستان‌ها به مناطق گرم است.
 
 
منبع: خراسان
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار