رئیس جمهور آمریکا پیش از انتشار اسناد اطلاعاتی قتل جمال خاشقچی با پادشاه عربستان تماس می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه با پادشاه عربستان تماس بگیرد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد جو بایدن قصد دارد روز چهارشنبه قبل از انتشار علنی گزارش اطلاعاتی درباره قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی با ملک سلمان تماس بگیرد.

به نوشته آکسیوس، اگر تماس طبق برنامه انجام شود این اولین گفت‌وگوی بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا با پادشاه عربستان خواهد بود.

آوریل هاینیس، مدیر اطلاعات ملی دولت جدید آمریکا می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهور منتخب به زودی اسناد مربوط به قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی را از حالت محرمانه خارج می‌کند.

هاینیس در این باره اعلام کرد پرونده قتل خاشقچی در اکتبر ۲۰۱۸ توسط دولت عربستان که به منظور بررسی کنگره تدوین شده بود، به زودی از سوی جو بایدن از حالت محرمانه خارج می‌شود. 

اسنادی که صحبت از آن‌ها در میان است، همان‌هایی هستند که دولت دونالد ترامپ آن‌ها را در فوریه ۲۰۲۰ به حالت محرمانه درآورد. این مقام دولت بایدن اعلام کرد در صورت تائید از سوی سنا برای تصدی مدیر اطلاعات ملی جدید آمریکا، گزارش قتل خاشقچی را به کنگره ارائه خواهد کرد.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی بود که در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به شکل فجیعی به قتل رسید. عوامل منتسب به ولیعهد عربستان در قتل او نقش اصلی را بازی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فکر کن با یه آلزایمری میخواد تماس بگیره!!! هی این حرف بزنه دو دقه بعد ملک سلمان بگه: ماذا؟
عجیب دورانیه عجیب!!!
Netherlands
reza
۱۴:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
گاوچران غرب وحشی به شیر فراوانی نیاز دارد تا اقتصاد متزلزل و ورشکسته ی خودش را که از کووید19 _ سیل های مخرب _ طوفان های زمستانی و تابستانی _ آتش سوزی های گسترده چندین هزار هکتاری جنگلها و....که به جمعیت فقرا و بی خانمان های آمریکا افزوده را یک طوری جمع و جور کند و پیکر بیمار و شکننده اقتصادش را از مرگ مهلک نجات بدهد 2راه پیش پای جوبایدن است::
1) روشن نگه داشتن آتش جنگ مستقیم و غیرمستقیم در منطقه تا با ارسال و فروختن تسلیحات جنگی کارخانجات اسلحه سازی را احیاء تا بدنبال آن اقتصادش احیاء شود....
2) با بهانه های واهی و عبث حقوق بشری _ آزادی _ دموکراسی.......شیر گاوهایش را بیشتر بدوشد حالا هم چه بهانه ای بهتر از آزادی قلم که منجر به کشتن منتقدعربستانی و نقض این باصطلاح قانون بین المللی بنام آزادی قلم تا بایدن و تیمش بتوانند حسابی شیر گاوعربستانی را بدوشند...........
آخرین اخبار