نماینده دائم کشورمان در مقر اروپایی سازمان ملل تکلیف برداشتن اولین گام را در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران برعهده طرف متخلف دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل بقایی هامانه نماینده دائم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، امروز چهارشنبه طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: برداشتن اولین گام برای نجات توافق هسته‌ای ایران بر عهده واشنگتن است.

وی در این خصوص اظهار کرد: تکلیف بازگشت، آغاز دوباره و جبران خسارت‌های وارده و همچنین ایجاد اطمینان در این خصوص که بار دیگر بدعهدی نمی‌کنند، بر عهده طرف متخلف است.

نماینده ایران افزود: همانطور که محمدجواد ظریف اخیرا بیان کرد، یک مسیر رو به جلو با یک توالی منطقی وجود دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه در پیامی توئیتری به مسیری که آمریکا باید برای بازگشت به برجام اتخاذ کند اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: یک راه به جلو با ترتیبی منطقی وجود دارد: تعهد اقدام جلسه. آمریکا به عنوان طرف متخلف باید اقدامات اصلاحی را انجام دهد؛ به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند باشد و به طور موثر تعهدات را انجام دهد. ایران بلافاصله با برگرداندن اقدامات خود، پاسخ متقابل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
چقدر ساده اید.بشینید تا آمریکا تحریم ها رو برداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
داستان جالبی شده ..اول تو قطع کن یادتونه؟؟؟اول واشنگتن ..اول تهران خخخخخ
آخرین اخبار