فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش های درونی جریان اصولگرا برای انتخابات سال آینده گفت: مساله اصلی ما در جریان اصولگرایی موضوع مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات پاک و رقابتی است تا بتوان یک دولت کارآمد را روی کار بیاورد.

او ادامه داد: بحث ما این نیست که لزوما اصولگرایان در انتخابات آینده پیروز شوند، اما موضوع وحدت یکی از مواردی است که در بین تمام جریانات اصولگرایی مهم است؛ لذا اگر ما احساس کنیم که رقیبی قوی در بین ما نیست، رقابت نوعی شکل درون جریانی به خود خواهد گرفت.

کنعانی مقدن افزود: ما در انتخابات آینده اصل را بر پیروزی مردم گذاشته ایم نه صرفا اصرار بر پیروزی اصولگرایان.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به انتقادات وارد شده از سمت اصلاح‌طلبان مبنی بر پوپولیستی رفتار کردن اصولگرایان گفت: اگر حرف مردم و مطالبات مردم را به زبان بیاوریم نامش رفتارهای پوپولیستی نیست، اما اگر گول زدن مردم با شعارهایی نظیر افزایش یارانه یا سازش با آمریکا را مد نظر داشته باشیم، اینها شعارهای پوپولیستی و خطرناک است، زیرا این شعارها قابل اجرا نبوده و باعث دلسردی مردم خواهد شد.

او بیان کرد: البته ممکن است بخشی از جامعه به این شعارها رای دهند، اما وقتی ببینند دولت توان عملی کردن آن شعارها را ندارد دلسرد می شوند و اعتماد عمومی مردم که نوعی سرمایه اجتماعی هم هست مشکل دار خواهد شد‌.

کنعانی مقدم با اشاره به احتمال روی کار آمدن محمدجواد ظریف به عنوان رئیس‌جمهور بعدی کشورمان هم گفت: ظاهرا اصلاح طلبان به دنبال روی کار آوردن یک نامزد تمام اصلاح طلب هستند که اگر این موضوع صحت داشته باشد و با سایر گروه ها ائتلاف نکنند شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند؛ معتقدم ظریف جزو نامزدهای ائتلافی موفق خواهد بود وگرنه بعید است که صرف اصلاحات روی او اجماع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
احزاب چیه اصولگرایان یا اصلاح طلبان کدوم گروه از مردم هستنداونجا در نظر بیشتر مردم بیگانه هستند چون نشان دادند یا توان ندارند یا نمی خواهند در خط مردم گام بردارند
آخرین اخبار