آیدین عدالت رونمایی از اولین سرور بومی تولید شده در منطقه ویژه اقتصادی پیام طی ماه‌های اخیر در نمایشگاه تلکام 99 را خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیدین عدالت، مدیرعامل شرکت رهنمون فناوری اطلاعات در نمایشگاه تلکام 99، اظهار داشت: شرکت ما در سال 1381 تاسیس شد و فعالیت اصلی ما طی این سال‌ها اجرای پروژه‌های زیرساخت و مراکز داده بوده است و در پروژه‌های مختلف با مشتریان دولتی و خصوصی مشغول همکاری بوده‌‌ایم.

وی ادامه داد: در زمینه مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی، نظارت و ارائه خدمات پشتیبانی بر اجرای پروژه های IT شامل شبکه های دیتای مسی، فیبر نوری، بیسیم، مراکز داده، مراکز محاسبات سنگین و ذخیره سازی انبوه اطلاعات در سطح کشور مشغول به فعالیت بوده‌ایم.

عدالت خاطر نشان کرد: حدوده دو سال است که تصمیم گرفتیم با سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، به‌منظور تولید برخی محصولاتی که طی این 20 سال در شبکه نمایندگی‎هایمان توضیح و یا در پروژه‌ها استفاده می‌کردیم، کارخانه‌ای راه‌اندازی کنیم. در همین راستا طی این دو سال تلاش کردیم تا فرآیند انتقال تکنولوژی از پارتنرهای معتبر بین المللی را دنبال کنیم و در سال جاری موفق به بهره‌برداری از کارخانه و تولید اولین سرور بومی شدیم و به بهانه‌ی رونمایی از این سرور در نمایشگاه تلکام حضور یافتیم.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی داشتیم با توجه به اکوسیستم فناوری اطلاعات کشورمان و نیازهای مشتریان بسته‌های مختلف تجهیزات زیرساختی و سرور را به نمایش بگذاریم و باید یادآور شوم که محصولات تولیدی و عرضه شده توسط شرکت ما بر اساس نیازهای بازار داخلی طراحی شده است. عدالت گفت: برآورد ما این است که نیاز داخلی سالیانه در حوزه سرور 22 تا 25 هزار دستگاه است و ما در تلاش هستیم که طی سه سال آینده به تیراژ پنج هزار دستگاه سرور در سال برسیم و بخشی از نیاز داخل را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت رهنمون فناوری اطلاعات در عین حال تاکید کرد: بازار فعلی سرور در داخل کشور در انحصار یک برند آمریکایی است که با توجه به تحریم‌ها، محصول نهایی دریافتی در ایران، چه از لحاظ کیفیت و چه اصالت کالا، قابل اطمینان نیست و مشکلات متعددی را متوجه خریداران می‌کند. وی در پایان وعده داد که با تولید و عرضه سرورهای بومی، طی سه سال آینده به کاهش 40 درصدی ارزبری در تامین تجهیزات زیرساختی سرور و ذخیره سازی دست یابیم.

منبع: سیتنا


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
وااای نه تو رو خدااا ... باز مجبورمون می کنن از این دستگاه های بومی بزاریم تو دیتاسنتر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رضائی
۱۰:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
حکایت خودرو های ملی مونه:/
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۳:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خوب cpu , ram و .... اینارم خودشون تولید میکنن!!!! مونتاژ کاری را میگین بوممممی؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۵:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بنده خودم تو 6 ماه فضاپیمای بومی طراحی کردم و الان تو فضا هستم
France
محسن
۲۳:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
میری سایت همین شرکت تولیدکننده، بنر محصولات Asus رو با افتخار زده اول سایت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم خبرنگاران جوان پیگیر این شرکت بشن. باید دید چه بودجه کلانی بابت این ادعا از بیت المال گرفتن. سرور بومی چه اصطلاحیه؟ فقط ۲ قطعه سرور رو نام ببرن که تولید کردن! احتمالا تولید قالب کیس و خرید قطعتی مثل منبع تغذیه داخلی به تنهایی برای بومی سازی و دریافت وام های کلان کافی بوده!
چرا هیچکس نیست به داد این مردم برسه.
Iran (Islamic Republic of)
شوتی مالکوف
۱۹:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یعنی چی آخه؟

سی‌پی‌یو ساختین؟
هارد زدین؟
رم تولید کردین؟
بورد ۲۰ لایه زدین؟

بابا بیخیال جت فن هاش پیدا نمیشه. چی زدین شما؟
نکنه تو زیرزمین با زودپز.....
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
رم، هارد، سی پی یو؟ اینها همه تولید داخل هست؟ پردازنده رو چطور بومی کردند؟
Germany
محمد
۰۹:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ، ممنون میشم به این سوالاتمون دوستان پاسخ بدن 1- پردازنده این سرور چی هست؟ مگه ما اصلا تکنولوژی تولید پردازنده در کشور داریم؟ 2-حافظه RAM رو از چه نوعی طراحی کردید؟ کدوم شرکت در ایران تا به حال RAM طراحی و تولید کرده؟ 3-هارد دیسک رو از چه طریقی طراحی کردید؟ و ...یعنی شما از تصمیم به تولید تا تولید نهایی یک سرور تماما بومی 2 سال فقط زمان نیاز داشتید؟ چرا هیچکس نمیپرسه تعریف بومی چی هست؟ اگر قرار دادن کیس روی تکنولوژی خارجی و برچسب زدن روش میشه بومی ما هم شروع کنیم بسم الله ...