وزیر بهداشت گفت: ایران تا بهار ۱۴۰۰ ،یکی از قطب‌های بزرگ تولید و صادرات واکسن دنیا خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سعید نمکی، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  روز جمعه در دیدار با آیت الله سعیدی ،تولیت حرم حضرت معصومه(س) ضمن قدردانی از همراهی آستان مقدس برای رعایت مسائل بهداشتی اظهار کرد: دنیا باوجود زیرساخت‌های قوی بهداشتی و اقتصادی نتوانست مقابل ویروس کرونا ایستادگی کنند و اکنون برخی از کشور‌ها درگیر وضعیت اسفناکی هستند.


بیشتر بخوانید


او افزود: اما ایران نسبت به دیگر کشورها با وجود همه فشار‌ها در نقطه سرافرازانه‌ای ایستاده و توفیقات ایران در این عرصه قابل توجه است.

نمکی اضافه کرد: شکست ما درکرونا، شکست جمهوری اسلامی است نه شکست وزارت بهداشت و در نقطه مقابله پیروزی ما در کرونا نیز فقط پیروزی وزارت بهداشت نیست بلکه پیروزی جمهوری اسلامی ایران است به همین علت همه کشور باید مقابل کرونا احساس وظیفه کنند و بسیج شوند.

وزیر بهداشت گفت:  دستاورد‌های بسیاری به دست آمده است به عنوان نمونه ما طی ۶۰ روز از وارد کننده ماسک و گان به تولید کننده و بعد به صادر کننده تبدیل شدیم و این افتخاراتی است که با بهره‌مندی از تجربیات دفاع مقدس به دست آمد.

او تصریح کرد: امروزه دچار نوعی از ویروس جهش یافته انگلیسی شده‌ایم که قدرت سرایت آن ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر است و مدتی که بیمار را به کام بیمارستان می‌کشاند ۷۲ ساعت است و جوان‌تر‌ها را بیشتر گرفتار می‌کند و به شدت به مرگ و میر نزدیک است.

نمکی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم وضعیت قرمز در استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی، خوزستان و مازندران را کنترل کنیم و همچنان مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی‌تر دعوت می‌کنیم.

او با تاکید بر این که روند کاهش آمار‌های کرونایی در قم قابل قبول است، عنوان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه مردم، علما و مسئولان در قم، بتوانیم این موضوع را اعلام کنیم که قم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از پیشتازان است.

وزیر بهداشت ادامه داد با برنامه‌ریزی انجام شده تا بهار گروه‌های آسیب‌پذیر را واکسینه خواهیم کرد و امیدواریم با رعایت همگانی و حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

ایران در آستانه تبدیل شدن به قطب تولید و صادرات واکسن

نمکی  گفت: پیشرفت‌های دانشمندان کشورمان در تولید واکسن ایرانی چشمگیر و حیرت انگیز بوده و به زودی نه تنها در تولید واکسن خودکفا خواهیم شد بلکه یکی از صادرکنندگان نیز تبدیل خواهیم شد .

او افزود: علی رغم تمامی تحریم‌ها و شرایط کرونایی اما در تولید دارو و تجهیزات پزشکی هم توفیقات خوبی داشتیم به طوری که امسال تنها یک میلیارد دلار صرفه‌جویی داشته ایم بلکه مقادیر زیادی ماسک ونتیلاتور به سایر کشورها صادر شده است.

وزیر بهداشت وضعیت ویروس کرونا در کشور را مهار شده توصیف کرد و گفت: با وجود ویروس انگلیسی اما همکاران من رصد خانه به خانه را در سراسر کشور آغاز کردند و امروز تعداد تست ها از  ۱۰ هزار  به بیش از یک صد هزار در روز افزایش یافته است .

نمکی از آغاز تزریق واکسن به جامعه هدف و گروه‌های آسیب‌پذیر و سالمندان در کشور خبر داد و گفت: تا زمان اجرای واکسیناسیون عمومی، تنها راه در امان ماندن از ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

 وزیر بهداشت همچنین از عنایات و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب  و علما و مراجع و روحانیت در هدایت مردم برای رعایت موارد  بهداشتی قدردانی کرد و گفت: بی‌شک اگر حمایت‌های رهبری نبود امروز ما در مهار و درمان کرونا چنین توفیقاتی نداشتیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مردم گرسنه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
فامیلیتون چه بانمکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
انشاا... که راست باشه فقط لطفا وزیر محترم زودتر واکسیناسیون عمومی رو شروع کن 22 روز دیگه بهار 1400 هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا اینقدر در مورد اینده صحبت میکنیم و قول میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بابا ما ملت دیگه مردیم از این همه موفقیت و پیشرفت و سلامتی و رفاه
یکم آهسته تر جلو برید تا بقیه کشورها هم برسن!
گناه دارن بنده خداها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
داداش تادیروز ک گریه میکردی میگفتی شدم مرده شور الان میگی شدیم قطب واکسن..کدومو باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بعد اینکه کل دنیا واکسینه شدن تموم شد، ایران قطب تولید واکسن می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کلا دوتا دستگاه تشخیص کرونا انگلیسی تو کشور داریم، چه جوری قطب تولید واکسن شدین!
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۷:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خوزستان چه خبر .هنوز از این واکسنا که ماها ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
تو هم ۶ ماهه دارین حرفا رو میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ان شاالله به امید خدا همینطور خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ببینیم و تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
رو هوا که نباید حرفی زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اول کل کشور باید واکسینه شن بعد صادرات
آخرین اخبار