انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان یکشنبه دهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات فدراسیون فوتبال یکشنبه دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد و بعد از گذشت تقریبا یک سال، فدراسیون فوتبال به جای سرپرست موقت یک فرد را به عنوان رئیس، بالای سر خود می‌بیند، اما این بار انتخابات فدراسیون فوتبال با انتخابات دوره‌های گذشته تفاوت زیادی دارد. یکی از دلایل آن، اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال است. اساسنامه‌ای که با ایجاد تغییراتی در آن، ورود پیشکسوتان فوتبال به انتخابات فدراسیون فوتبال را بدون مانع کرده است.

ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد و افراد مختلفی برای حضور در این انتخابات اعلام حضور کردند، در این میان تنها یک نفر از پیشکسوتان فوتبال برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرد.

بعد از این اتفاق صحبت‌های زیادی مطرح شد مبنی بر اینکه آیا فوتبالیست بودن و داشتن سابقه بازی در تیم ملی می‌تواند در اداره و مدیریت فدراسیون فوتبال آن هم با مشکلاتی که ما در فدراسیون فوتبال با آن مواجه هستیم کمک کننده باشد یا خیر؟ جوابی که حداقل تا زمان مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال نمی‌توان به آن پاسخ دقیقی داد.

در این میان سوالی که ذهن ها را درگیر می‌کند این است که آیا در سایر کشور‌ها نیز، ورزشکاران عهده دار ریاست فدراسیون فوتبال کشور خود شده اند یا خیر؟

حضور ورزشکاران در راس فدراسیون‌های ورزشی  اتفاق جدیدی نیست. فدراسیون‌های ورزشی برخی از کشور‌ها با ریاست ورزشکاران سابق تیم‌های ملی اداره می‌شود. ژاپنی‌ها که از سال ۲۰۱۶ کوزو تاشیما، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال خود را بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال این کشور می‌بینند، نمونه بارز این موضوع است.  

در لهستان هم زینگیف بونی، ستاره سابق یوونتوس که سابقه بازی در جام جهانی ۱۹۸۲ با پیراهن لهستان را دارد، پس از یکی دیگر از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی لهستان،  ریاست فدراسیون فوتبال کشورش را برعهده گرفت.  

شاید موفق‌ترین و مهم‌ترین فوتبالیستی که تاکنون توانسته است به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کشور خود انتخاب شود و عملکرد خوبی هم داشته باشد، داور شوکر، آقای گل جام جهانی ۱۹۹۸ و اسطوره فوتبال کرواسی است. شوکر از سال ۲۰۱۲ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی انتخاب شده و تیم ملی کرواسی با حضور او در راس فدراسیون فوتبال این کشور، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ شده است. البته فدراسیون‌هایی هم بودند که روسای آن‌ها فوتبالیست نبودند و نتایج خوبی نیز گرفتند.

به هر حال نمونه‌های موفق و ناموفق دیگری هم در ارتباط با حضور ورزشکاران  حرفه‌ای  در مسند فدراسیون‌های ورزشی در کشور‌های مختلف وجود دارد. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله برای فوتبال و ورزش کشورمان برگزار شدن انتخابات فدراسیون و انتخاب اصلح‌ترین فرد از میان نامزد‌های فدراسیون فوتبال است. شاید برای اهالی و طرفداران فوتبال مهم نباشد که رئیس بعدی فدراسیون فوتبال در گذشته فوتبالیست حرفه‌ای بوده یا خیر.

به هر حال انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان یکشنبه دهم اسفند ۱۳۹۹ و با حضور ۴ نامزد تصدی ریاست فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. انتخاباتی که با توجه به شرایطی که فوتبال ما در آن قرار دارد، حساس‌ترین انتخابات ورزشی در سال های اخیر است و می‌تواند موفقیت و شکست فوتبال کشورمان را در ۴ سال آینده رقم بزند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار