دریس گفت: عملیات احداث برج کار سیلوی غلات در بندر امام خمینی (ره) با تلاش سرمایه گذار بخش خصوصی به پایان رسید.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در جریان عملیات تکمیل احداث پایانه غلات شماره ۴ مجتمع بندری امام خمینی (ره)، اجرای برج کار سیلوی آن با سرمایه گذاری شرکت نظم آفرینان صنعت سهند به پایان رسید.

او افزود: احداث این برج کار به ارتفاع ۴۳.۵ متر و دیواره بتنی مسلح به ضخامت ۳۵ سانتیمتر، با استفاده از شیوه قالب لغزنده و طی مدت زمان ۱۴ شبانه روز انجام شده است.

دریس با بیان اینکه این برج با برخورداری از بازشونده‌های متعدد از ساختاری متفاوت برخوردار و در نوع خود در بندر امام خمینی (ره) بی‌نظیر است، اظهار کرد: در مجموعه پایانه مکانیزه غلات، وظیفه برج کار تحویل غلات از سیستم انتقال و توزیع بین کندو‌ها است، همچنین تحویل غلات از کندو‌ها و انتقال آن به سیستم ترانزیت فعالیت دیگری است که در قسمت برج کار انجام می‌شود.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این ترمینال ۱۵۰ هزار تنی، ظرفیت سالیانه تخلیه و بارگیری غلات در مجتمع بندری امام به میزان ۶۰۰ هزار تن افزایش و همچنین بار ترافیکی و ترانزیتی در محدوده بندری کاهش می‌یابد، همچنین پیش‌بینی می‌شود با احداث این ترمینال برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.