مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد آمریکا مانع خروج آوارگان از اردوگان «الرکبان» در التنف و بازگشت آنان به خانه‌هایشان می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که آمریکا از خروج آوارگان سوری از اردوگاه «الرکبان» در شهر «التنف» در جنوب غرب و مرز با اردن این کشور جلوگیری می‌کند.

این مرکز تاکید کرد: اوضاع در اردوگاه پناهجویان الرکبان همچنان رو به وخامت است و آمریکا در منطقه التنف مانع حل مشکلات است. فرماندهی آمریکا اقدامات دیگری برای بازداشت اجباری آوارگان و پناهندگان سوری در این اردوگاه انجام می‌دهد.

«ویاچسلاو سیتنیک» نائب رئیس مرکز آشتی روسیه، در بیانیه‌ای افزود: مقامات سوریه آماده پذیرایی از همه شهروندان در اردوگاه الروکبان، تضمین امنیت آن‌ها و تأمین شرایط مناسب زندگی برای آن‌ها هستند.

او گفت: تمایل نداشتن آمریکا برای تضمین خروج گروه‌های مسلح غیرقانونی و آوارگان از منطقه التنف تاکید می‌کند که واشنگتن به دنبال حفظ ابزاری برای آماده سازی افراط گرایان ویژه حفظ کانون‌های تنش در سوریه است.

دو کمیته هماهنگ‌کننده سوری و روس پیشتر در خصوص بازگشت آوارگان سوریه با محکومیت تسلط آمریکا بر بخشی از اراضی سوریه تاکید کردند این امر موجب افزایش رنج و سختی سوری‌ها می‌شود.

این دو کمیته از واشنگتن درخواست کردند از به هم ریختن اوضاع سوریه دست بردارد، به مبانی و اصول قانون بین‌المللی و سازمان ملل متحد پایبند شود و مناطق تحت اشغال خود را رها کند.

دو کمیته تاکید کردند: واشنگتن و مزدوران تروریستی خود که در مرز‌های سوریه با اردن مستقر هستند مردان را برای تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان به پیوستن به نیرو‌های تحت حمایت آمریکا مجبور می‌کنند.

روسیه پیشتر نیز بار‌ها درباره وضع اردوگاه الرکبان در جنوب غرب سوریه که تحت کنترل عناصر تحت حمایت نظامیان آمریکایی است، هشدار داده و اتخاذ تدابیری برای خروج امن آوارگان از آن را خواستار شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار