به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژههای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: رضایت مندی مردم زمانی نمایانگر است که رضایت آنها بیشتر شود و خدمات افزایش یابد.
وی ادامه داد: اینکه شهرداری وظیفه عرضه میوه و تره بار را داشته باشد در قانون نیامده است، اما از آنجایی که خدمات باید به گونهای رقم بخورد که رد زندگی مردم بیشتر باشد به شهرداری اجازه داده شد تا اماکن و بازارهایی را ایجاد کند و واسطه ها را حذف کند.
صدراعظم نوری بیان کرد: از سال ۵۸ تاکنون شاهدیم که میادین میوه و تره بار به ارائه خدمات مبادرت میکند و حدود یک میلیون نفر از خدمات این سازمان استفاده میکنند و واسطه غیر ضروری حذف میشود و همین امر سبب بهینه شدن نظام توزیع میشود که در این شرایط محصولات با کیفیت بهتر عرضه میشوند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مصرف کننده میتواند محصولات خود را به راحتی تهیه کند گفت: در همین راستا تولید کننده هم میتواند محصولات را به راحتی به دست مصرف کنندگان برساند که این اقدام در راستای بهبود بخشیدن به نظام توزیع و اقتصادی اثربخش است.
وی تصریح کرد: ارزیابی حاکی از آن است که میزان رضایت شهروندان در عرضه محصولات و استفاده از میادین میوه و تره بار افزایش پیدا کرده است و این محصولات از قیمت پایین تری نسبت به بازار برخوردار هستند و فضای رقابتی بین فروشندگان ایجاد شده و منجر به فراهم شدن رضایت شهروندان شده است.
صدراعظم نوری گفت: به دلیل آنکه محصولات مختلف در بازارها تجمیع هستند و همین موضوع به فرآیند نظارت دقیق کمک میکند و میتواند نظام بازار و عرضه و تقاضا را تنظیم کند و کمک کند تا عرضه محصولات به صورت کیفی باشد.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تا پایان سال ۳۰۰ میدان میوه و تره بار به بهرهبرداری میرسد و اقدامات برای این امر زمانی تکمیل شود که به نتیجه برسد. در حال حاضر مواد غذایی و پروتئینی در میادین میوه و ترهبار عرضه میشود و لازم است صنایع تبدیلی هم ایجاد شوند.
وی ادامه داد: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا از دور ریز محصولات جلوگیری شود و کیفیت آنها افزایش یابد و میادین میوه و ترهبار و سازمان مرکزی باید نسبت به این امر مبادرت کنند.
صدراعظم نوری تصریح کرد: در شرایط کرونایی محدودیتهایی ایجاد شده، اما به دنبال آن ظرفیتهای خوبی هم ایجاد شده و یکی از کارهایی که بازارهای میادین میوه و ترهبار میتوانند انجام دهند توسعه فروش اینترنتی است و امیدواریم ساز و کاری تعیین شود تا محصولاتی که عرضه میشوند از کیفیت و سلامت بیشتری برخوردار باشند و این نقش بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام /