رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهرگفت: بیش از ۵٠٠ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور کریمی رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهر گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظامی ایرانشهر با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و پلیسی از محل اختفای اتباع غیرمجاز در منطقه تمپ ریگان در شمال این شهر مطلع شدند.

او با بیان اینکه این افراد بصورت غیرمجار توسط سودجیان وارد شهرستان ایرانشهر می‌شوند گفت: مقصد بعدی افراد دستگیر شده، استان‌های مرکزی کشور بود.

رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهر اظهارداشت: بار‌ها شاهد حوادث تلخی همچون قاچاق سوخت و انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان بودیم که انتظار می‌رود که با این پدیده مسوولان برخورد جدی کنند.

برخی افراد سودجو فعال در قاچاق انسان پس از انتقال اتباع خارجی غیرمجاز به داخل کشور آنان را با خودرو‌های تیزرو سواری و وانت به استان‌های داخلی انتقال می‌دهند که در این میان برخی رانندگان برای فرار از چنگ قانون با سرعت زیاد در جاده‌های اصلی و فرعی حرکت می‌کنند که بعضا منجر به حوادث جبران ناپذیری می‌شوند.

برخی از این رانندگان در هر خودروی سواری با ظرفیت ۵ نفر تا ۱۸ نفر و در خودرو‌های وانت تا ۳۰ نفر را نیز سوار کرده و در جاده‌ها به حرکت در می‌آیند.

متاسفانه هرساله قاچاق سوخت و انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان سبب تلفات و خسارات زیادی می‌شود.

سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد سوء استفاده قاچاقچیان و افراد سودجو قرار می‌گیرد که انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز (قاچاق انسان) و جابجایی موادسوختی (قاچاق سوخت) از عمده فعالیت‌های قاچاقچیان به دور از چشم ماموران انتظامی و مرزبانی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار