مرحله جدید ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو‌های مسافربری در قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مسعودی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد باید در کشور بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو رایگان دوگانه سوز شوند و در ابتدای طرح خودرو‌های عمومی و وانت بار‌ها در اولویت قرار گرفتند.

مسعودی گفت: در مرحله‌ی اول در استان ما هم ۳ هزار و ۸۷۲ خودرو ثبت نام و ۲ هزار و ۸۳۰ خودرو گاز سوز شدند و هزار و ۴۲ خودرو هم در صف انتظار هستند.

او افزود: صاحبان خودرو‌های عمومی و وانت بار در صورتی که از این طرح جا مانده اند می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در فاز دوم هم، خودرو‌های مسافربر اینترنتی، آژانس ها، سواری‌های بین شهری و سروین مدارس، با تسهیلات یارانه ای، دوگانه سوز می‌شوند.

به گفته او، لیست این خودرو‌ها از سوی وزارت کشور و وزارت نفت ابلاغ شده و برای صاحبان آن پیامک ارسال می‌شود و می‌توانند وارد سایت شوند و کارگاه مجاز خود را انتخاب کنند.

مسعودی گفت: هزینه‌های دوگانه سوز کردن در حدود ۱۱ میلیون تومان است که ۷۵ درصد از هزینه‌های آن رایگان و ۲۵ درصد را صاحبان خودرو پرداخت خواهند کرد.

او افزود: در استان قزوین استقبال خوبی از این طرح شده است و سبد سوخت سی ان جی در استان قزوین ۳۸ درصد است و جایگاه نخست را در کشور داریم.

به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ۵۸ جایگاه سی ان جی در استان فعال و مصرف سی ان جی خودرو‌ها در استان ماهانه، ۱۷ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.