وزیر دفاع اسبق آمریکا در سخنانی گفت قتل خاشقجی باید با عواقبی مواجه و تحریم‌های جدی و قاطعی ضد ولیعهد سعودی اعمال شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چاک هیگل، وزیر دفاع اسبق آمریکا در گفت‌وگو با سی ان ان گفت گزارش محرمانه آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی باید مدت‌ها قبل منتشر می‌شد.

او افزود: به همین علت انتشار این گزارش اکنون برای بسیاری چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. آمریکا نمی‌تواند انتظار داشته باشد یا تحمل کند که شاه کشوری مانند عربستان سعودی که همپیمان راهبردی آمریکاست قاتل یک روزنامه نگار آمریکایی باشد.

هیگل افزود: چنین اقدامی باید با عواقبی مواجه و باید در این باره تحریم‌های جدی و قاطعی ضد ولیعهد عربستان سعودی اعمال شود.

وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت: نمی‌دانم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه سعودی دقیقا به او چه گفت، اما امیدوارم بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب این اقدامات ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفت‌وگو کرده باشد.

او تصریح کرد: اگر در برابر چشمان جهان از آن چه که در این مسئله حقیقت است؛ حمایت نکنیم و همچنان از عربستان سعودی و ولیعهد این کشور حمایت کنیم ما (آمریکا) جایگاه اخلاقی خود را در جهان از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
هی چاک هیگل شما روزی هیمنه و هژمونی خودتان را در قدرت و حقوق بشر و آزادی و دموکراسی از دست دادید که در مقابل چشم رسانه ها و دوربین های شبکه های آمریکائی که پوشش خبری ماهواره ای میدهند زن فعال ضد جنگ را که فقط معترض بود در لب ورودی درب کنگره و سنا با شلیک گلوله به سینه ی این زن از دست دادید همینطور 6 کشت های را که بطور آزاد اعتراض خودشان را مطرح میکردند با شلیک گلوله پاسخ دادید آیا؟ 6ژانویه یادت هست؟ حقوق بشر آمریکائی=شلیک گلوله به سینه و این سیاه و سفید نمی شناسد.........آزادی آمریکائی فقط یک مجسمه است والا آزادی آمریکائی=شلیک گلوله به کسانیکه آزادانه حق اعتراض داشتند.........
دموکراسی آمریکائی=مراسم تحلیف ریاست جمهوری با پنج لایه محافظتی از پلیس و ارتش و نیروهای گارد ویژه و مهمانانی که ملبس به جلیقه های ضدگلوله بودند........
و اما آنچه که در مورد حق و آزادی قلم و قتل جمال خاشقچی گفته ای برتمام آگاهان و اندیشمندان عرصه سیاست بین الملل بطور شفاف آشکار و محرز است که این حرکت الاغ گونه ما را بیاد حرکت فیل گونه دو رئیس جمهوری می اندازد که چه قدیم و چه جدید با این تعلیف روانی وتبلیغاتی بدنبال پترودلارهای عربستان آل سقوط هستند همین و بس منتهی در شیوه ی اجرائی با هم متفاوتند و الا هیئت حاکمه آمریکا چه الاغ ها باشند چه فیل ها همه بدنبال شیردوشی از این گاوهای شیرده هستند........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اول شیر گاو شیرده را دوشیدند حال موقع ذبحش فرا رسیده است.
آخرین اخبار