امیری زاده گفت: تجهیزات فنی و ترابری برای مقابله با ملخ‌های دریایی در خوزستان آماده شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امکانات و تجهیزات لازم فنی و ترابری برای مقابله موثر با ورود و حرکت تهاجمی دسته‌های ملخ دریایی (صحرایی) به مناطق جنوب و جنوب شرق خوزستان آماده‌سازی شده است.

او با اشاره به احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی به خوزستان از عربستان سعودی با توجه به تصاویر ماهواره‌ای دریافتی افزود: گروه‌های پایش در مناطقی که احتمال ورود دسته‌های ملخ در استان وجود دارد فعال هستند.

امیری زاده بیان داشت: در این زمینه فرودگاه‌های محلی، سمپاش‌ها، پهپاد‌ها و سموم مورد نیاز آماده سازی شده تا به کمک کشاورزان و سازمان حفظ نباتات کشور، مقابله موثری برای پیشگیری از ورود دسته‌های ملخ دریایی صورت گیرد و در مناطق ساحلی ماهشهر، هندیجان، آبادان، خرمشهر، امیدیه، آغاجاری، امیدیه و بهبهان که بیشترین احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی را دارند بیشترین سطح آمادگی ایجاد شده است.

او ضرورت مشارکت و آمادگی کشاورزان و بهره برداران محلی را برای کنترل و مهار این افت ویران کننده مورد تاکید قرار داد و از آنان و ساکنان مناطق مرزی خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی، مراتب به اداره‌های شهرستانی جهاد کشاورزی یا فرمانداری‌ها اعلام کنند تا مبارزه با آن به صورت موثرتر و بدون فوت وقت صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.