نمکی مطرح کرد؛

صنعت و اقتصاد سبز بدون حمایت دولت محقق نمی‌شود

وزیر بهداشت گفت: اقتصاد و صنعت سبز پر هزینه است و بدون حمایت دولت‌‌ میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز که صبح امروز سه شنبه (۱۲ اسفندماه) در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: وقتی که دکتر کلانتری به سازمان محیط زیست آمد قرار شد که من همراه او بمانم، سازمان محیط زیست همچون خانه من است.

او مطرح کرد: دیروز متاسفانه علی رغم توصیه‌های مکرری که کردیم، کرونا ما را به سمت مرگ‌های سه رقمی برد، ما وقتی از یک پیک رد می‌شویم تمام عضلات جسم و روحمان دچار فرسودگی می‌شود.

نمکی گفت: روز‌های سخت و غیر قابل تصوری برای همکاران من سپری می‌شود، دعا کنید که بتوانیم از این بلای خانمان سوز نجات پیدا کنیم.

او با اشاره به صنعت و خدمات سبز گفت: بحث صنعت سبز در شرایط سخت تحریم موضوع مهمی است و اولین آدم‌هایی که اولین حرف‌ها را می‌زنند نباید در تاریخ فراموش شوند، هیچ مسئولی تا به امروز به فکر صنعت و خدمات سبز نبوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اقتصاد سبز، اقتصاد پر هزینه‌ای است که بدون حمایت دولت‌ها میسر نخواهد بود، اگر دولت‌ها حمایت نکنند هیچ سرمایه گذاری نمی‌تواند این اقدامات را انجام دهد.

او گفت: استفاده از سوخت و فیلتر استاندارد بسیار هزینه بردار است و صنایع نمی‌توانند این هزینه‌ها را بپردازند و من معتقدم بدون توجه دولت، رسیدن به صنعت، خدمات، معدن و اقتصاد سبز کار سختی است.

نمکی تشریح کرد: باید راه را برای صنعتگران باز و آن‌ها را تشویق کرد، امروز ارتباط تنگاتنگی بین سلامت و محیط زیست است و در دنیا نقش محیط زیست در سلامت حساس است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اگر قبل از شیوع کرونا ما ۳۸۰ هزار مورد مرگ داشتیم حدود ۳۱۳ هزار مورد از آن‌ها به دلیل بیماری‌های غیر قابل واگیر دار بود و جامعه‌ای که هوای سالمی ندارد، جامعه مریضی است.

نمکی مطرح کرد: ما در وزارت بهداشت به عنوان یار و همراه سازمان محیط زیست ایستاده‌ایم و اگر جایی نیاز باشد که قدمی برداریم کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار