امام جمعه یزد گفت: بر اساس آنچه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده، راه برون رفت از تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان، صبر و توکل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد با اشاره خطبه شقشقیه حضرت علی (ع) که به نقد عملکرد خلفا پرداخته است،گفت: این مسئله را باید باور کنیم که در اسلام و انقلاب یک بعثت دوباره انجام شد و حرکتی دوباره نظیر حرکت انبیاء صورت گرفت.

او با اشاره به تحولی که انقلاب اسلامی در دنیا ایجاد کرد، افزود: دکترین آمریکا این بود که اجازه ندهد کشور‌های منطقه خاورمیانه و کشور‌های اسلامی حرکت به جلو و پیشرفت داشته باشند، زیرا می‌دانستند که اگر به سمت اسلام بروند و قدرت تفکر در آن‌ها تقویت شود، دیگر زیر بار ظلم آن‌ها نخواهند رفت.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود، این سلطه آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای داشتن یک امپراطوری بزرگ را شکست و حرکتی نظیر حرکت انبیاء انجام داد.

او انقلاب اسلامی را برگشت دوباره به آیین الله دانست و گفت: این آیین با پروتکل‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها سازگاری ندارد، زیرا تز همه آن‌ها این است که هیچ کشوری در خاورمیانه نباید رشد کند و سر بلند کند.

آیت الله ناصری با اشاره به آیه ۱۲ سوره ابراهیم که می‌فرماید وَ مَا لَنَآ أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَى اللَّهِ و َقَدْ هَدَیَنَا سُبُلَنَا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلَى‏ مَآ ءَاذَیْتُمُونَا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ‏ عنوان کرد: مومنان گاه از جور و ستم طاغوت‌ها به ستوه می‌آمدند و سفارش انبیاء این بود که توکل و صبر داشته باشید و این مهم امروز نیز باید مدنظر همه ما باشد.

او تاکید کرد: به خدا توکل داشته باشید، زیرا خداوند راه را به ما نشان داده و ما را در مسیر حق هدایت کرده و از تحریم‌ها و تهدید‌ها نهراسید که خدا در قرآن کریم بار‌ها به یاری و نصرت مومنان وعده داشته به شرط آنکه صبر و توکل داشته باشید.

امام جمعه یزد بیان کرد: قدم برداشتن در راه خدا به طور قطع با آزار و اذیت کفار و طاغوت‌ها مواجه است، اما خداوند متعال به بندگان مومن خود کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.