رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به منظور نظارت بر چگونگی دفع زباله‌ها سایت فعلی زباله سیدآباد این شهرستان پایش شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: محل سایت زباله مهاباد واقع در بالادست روستای سیدآباد مغایر با ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد و جایگزینی روش غیر اصولی تلنبار زباله‌ها موجبات آلودگی‌های محیط زیست محیطی در محل شده است.

سخنور افزود: تلنبار زباله و انباشت آن به جای دفن بهداشتی زباله، شیرآبه ناشی از تلنبار زباله‌ها و سرازیر شدن که به سمت اراضی پایین دست، نبود فنس کشی کافی و مناسب پیرامون جایگاه زباله، سوزاندن لاستیک‌های فرسوده از جمله مشکلات و معضلات این سایت می‌باشد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: مشکلات و معضلات موجود در سایت زباله این شهرستان بیانگر لزوم تسریع در امور مربوط به انتقال سایت زباله فعلی به محل جدید و منطبق بر ضوابط می‌باشد.

هم‌اکنون زباله‌های مهاباد با استفاده از دستگاه سبک و سنگین از مناطق مختلف شهر بارگیری شده و پس از ورود به داخل روستا از سمت جنوب و پیمودن مسیری در داخل روستا از یک جاده فرعی به سایت زباله شهری که در شمال روستا قرار دارد، منتقل می‌شود.

در شهر ۲۴۱ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای "سیدآباد"، به صورت غیراستاندارد مدفون می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.