رئیس پلیس راه کشور گفت: در نوروز امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گشت پلیس در جاده‌های کشور تردد خودرو‌ها را کنترل می کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرهنگ "هادی امیدوار" در نشست با روسای پلیس راه استان‌های غربی کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد گفت: برای ایام نوروز سه فرضیه پیش روی ماست که برای همه آن‌ها تدابیر لازم اندیشیده شده است.

او افزود: فرضیه نخست کاهش بیماری کرونا و افزایش سفر‌های نوروزی است که ۳ هزار و ۵۰۰ گشت پلیس همراه با تیم‌هایی از سایر دستگاه‌های خدمات رسان همچون هلال احمر، حمل و نقل در جاده‌های کشور با محوریت نقاط حادثه خیز حضور خواهند داشت.

رئیس پلیس راه کشور گفت: در فرضیه دوم اوج گیری بیماری کرونا در ایام نوروز است که در این خصوص اگر لازم باشد بنا بر تدبیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدیدی نظیر منع تردد به استان‌های دیگر اعمال خواهد شد.

سرهنگ امیدوار افزود: اگر فرضیه دوم شکل واقعی به خود بگیرد و ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند همانند نوروز ۱۳۹۹ تیم‌های پلیس در ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر و از ورود خودرو‌های غیربومی جلوگیری خواهد شد.

او همچنین با اشاره به فرضیه سوم نیز گفت: در این فرضیه که با توجه به شرایط فعلی محتمل‌تر به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعمال شده فعلی در ایام نوروز پیش رو هم ادامه یافته و سفر به استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر و جزایر کیش و قشم ممنوع خواهد بود.

سرهنگ امیدوار افزود: تصمیم گیری در خصوص شدت و ضعف اعمال محدودیت‌ها در ایام نوروز منوط به تصمیمات اتخاذ شده ستاد ملی مقابله با کروناست و پلیس راه کشور این آمادگی را دارد هرتصمیمی که در این ستاد اتخاذ شود آن را اجرایی کند.

سرهنگ امیدوار در ادامه یکی از برنامه‌های پلیس راه کشور برای سال ۱۴۰۰ را افزایش گشت‌هایی جاده‌ای و ملموس‌تر بودن حضور ماموران عنوان کرد و گفت: در همین راستا تیم‌های ما در مقابل پلیس راه‌ها و ابتدای ورودی و خروجی شهر‌ها نیز مستقر خواهند شد.

او در پایان با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۰۰ تیم پلیس روزانه در جاده‌های کشور حضور دارند، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده‌ای با جدیت از سوی پلیس راه دنبال می‌شود.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.