استاندار هرمزگان از تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی محله‌های اسلام آباد و گِل کنی بندرعباس با هدف ارتقای کیفیت زندگی در این محلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان از تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی محله‌های اسلام آباد و گِل کنی بندرعباس با هدف ارتقای کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری در این محلات خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه، ۵۳ طرح در قالب برنامه‌های پیشگام، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این محلات اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به اولویت بندی انجام شده برای بازآفرینی محلات اسلام آباد و گِل کنی، افزود: بازگشایی معبر اصلی شرقی - غربی و معبر شمالی – جنوبی اطراف آبگیر گل کنی، صدور سند مالکیت برای پلاک ها، احداث فضای سبز و گردشگری و احیای فضای شهری اطراف آبگیر گل کنی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای احیا و بازسازی بافت این دو محله است.

او افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ پلاک در محلات اسلام آباد و گل کنی سند تک برگ دریافت کرده اند و تا پایان سال آینده ۹۰ درصد پلاک‌های این منطقه سند دار می‌شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نقش تمامی دستگاه‌ها اعم از اجرایی، زیربنایی و اجتماعی در راستای توانمند سازی محله اسلام آباد مشخص و تدوین شده است، گفت: ظرفیت پذیری جمعیت این محله در افق ۱۴۰۵ بالغ بر ۳۲ هزار نفر برآورد شده و برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

همتی با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و شهرداری در راستای اجرای برنامه‌های اقدام مشترک، افزود: برای ساخت و ساز در این محله به دو روش برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

او گفت: در روش نخست صاحبان املاک دارای سند می‌توانند از طریق تسهیلات بانکی پیش بینی شده برای ساخت مسکن اقدام کنند و در پرداخت هزینه‌های صدور پروانه حداقل از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد که با مصوبه شورای شهر سقف این معافیت قابل افزایش است.


بیشتر بخوانید


همتی افزود: در روش دوم نیز و در قالب انبوه سازی صاحبان املاک دارای سند حداقل ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

استاندار هرمزگان، همراهی و مشارکت مردم را عامل اصلی برای احیای بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: در محله چاهستانی‌ها متاسفانه استقبال مناسبی از تسهیلات ارائه شده صورت نگرفت و امیدواریم با مشارکت مردم و استفاده از معافیت‌هایی که برای احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، روند اجرای پروژه‌ها در محلات قدیمی شهر سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.