دو کارشناس و منتقد سینما به نقد برخی مجوز‌ها و تصمیمات در وزارت ارشاد پرداختند.

علیرضا پورصباغ کارشناس و منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سریال‌های نمایش خانگی گفت: سریال قورباغه یکی از خشن‌ترین سریال‌های تاریخ تولیدات نمایشی است که مشخص نیست این میزان از خشونت و نشان دادن مکرر آن، چگونه مجوز نمایش گرفته است؟

وی توضیح داد: موسیقی ریتمیکی که در پس زمینه صدا‌های اصلی سریال پخش می‌شود، در مسیر القای همان خشونت است. هدف سریال قورباغه رونمایی از خشونت آشکار نیست، قصد سازندگان پمپاژ خشونت و نهادینه کردن آن در ناخودآگاه مخاطب است.

مخالف سانسورم اما نه همیشه

در سکانسی از این سریال نوری (نوید محمد زاده) هدفون را روی سر خواهرش می‌گذارد و با دو نفر دیگر از همراهانش اقدام به قتل پدرش می‌کند و دخترک خردسال از آینه خودرویی که داخل آن سوار است، نحوه کشته شدن پدرش را تماشا می‌کند. سازنده کاملا حرفه‌ای با جزئیات خشونت را بزک می‌کند. چنین صحنه ملتهبی توسط کمپانی‌های هالیوودی هم ممیزی می‌شود، من از سانسور دفاع نمی‌کنم و نمی‌خواهم از این عبارت استفاده کنم، اما ممیزی، یعنی ممانعت از القاء ناهنجاری‌هایی که با جامعه ما نسبتی ندارد. پمپاژ تصاویری اینچنین خشن، هیچ سنخیتی با فرهنگ عامه ایرانی ما ندارد.

سریال قورباغه یکی از خشن‌ترین سریال‌های تاریخ کشور است/ هالیود هم به این سریال مجوز نمی‌دهد

پورصباغ در ادامه افزود: در حالیکه قورباغه در قسمت اول پلیس کشی را طبیعی جلوه می‌دهد، سریال «ممنوعه» اجرای عدالت با اسلحه را عادی سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: من الگوی قطعی برای ممانعت از نمایش خشونت ارائه نمی‌کنم، چراکه یکی از وجوه جذاب درام خشونت است، اما سوال اینجاست که این میزان از خشونت به درستی کارگردانی شده و به تصویر کشیده شده است یا خیر؟ قطعا فیلم هشت نفرت‌انگیز خشن‌تر از سریال قورباغه است و این فیلم از سیمای ملی پخش می‌شود، اما خشونت هشت‌نفرت‌انگیز هیچ القا و انجام خشونت در ناخودآگاه مخاطب را تبدیل به غریزه لذت‌جویانه نمی‌کند.

وظیفه وزارت ارشاد دفاع از حقوق سلبریتی‌هاست!

این کارشناس با انتقاد از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی گفت: علی رغم نامه‌نگاری‌های فراوانی که از جهات مختلف برای ممیزی دقیق سریال به وزارت ارشاد ارسال شد، چگونه هیچگونه نظارتی بر این سریال شکل اعمال نشد، لیست ممیزی‌های وزارت ارشاد، یک هجویه مل بروکسی و پارودی به شدت مضحک است. حتی شنیدم که توصیه شد کاراکتر پلیسی که در قسمت اول سریال در نریشن تبدیل به مواد فروش شود و با دوبله این ماهیت این کاراکتر تغییر کند، اما وظیفه وزارت ارشاد، گویا تغییر کرده و صیانت از حقوق سلبریتی‌ها، اولی‌تر از صیانت فرهنگ عامه ایرانی است. تعجب می‌کنم یکی از مقامات عالی وزارت ارشاد در مکاتباتی صیانت از حقوق سلبریتی‌ها محترم از اجرای وظایف وزارت ارشاد برشمرده‌اند. آیا وزارت موظف به صیانت از قوانین و موازین نظارت بر محصول است یا دلخور نشدن چهره‌های کشور برایش مهم است؟

وی بیان کرد: در محصولات آمریکایی که خشونت را به درستی تصویر می‌کنند، آسیب شناسی خشونت به صورت نامحسوس بخشی از محتوای اثر را دربرمی‌گیرد. عالی‌ترین مقام وزارت ارشاد خود را موظف به صیانت از سلبریتی‌ها می‌داند یا صیانت از فرهنگ ایرانی؟!


بیشتر بخوانید


این کارشناس در پایان گفت: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد سیستم درجه بندی را با موفقیت نتوانست اجرا کند و با موانع قانونی از سوی دیوان عدالت اداری مواجه شد و در نتیجه درجه‌بندی را در سامانه‌های استریم ما رعایت نمی‌شود. برای کاربران سامانه‌های توزیع تولیدات نمایشی ما رده‌بندی دسترسی لحاظ نشده و طبیعتا اگر کودک ده سال با چنین پمپاژ خشونتی در تولیدات شبکه نمایش خانگی مواجه شود، این خشونت در زیست فرد تاثیرات مخربی خواهد داشت.

خبری از امید در سریال قورباغه نیست

پورصباغ بدون اشاره به یکی از سریال‌های نمایش خانگی گفت: پایان این سریال‌ها هیچ جای امیدی برای مخاطب باقی نمی‌گذارد. در یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌بینیم که فساد به شکل سیستماتیک وجود دارد و ماموران و موظفان مبارزه با این فساد مستاصل هستند!

پورصباغ گریزی هم به توزیع سریال‌های ترکی در سامانه‌های وی او دی زد و گفت: چرا وی او دی‌ها سریال‌های ترکی که هیچ نسبتی با فرهنگ ما ندارد را پخش می‌کنند؟ همین امر باعث شده خروجی شورای مصوب کننده سریال‌های سامانه اینترنتی تماشای فیلم و سریال با حضور افرادی نظیر آقایان مهدی روشن روان، احسان عبدی‌پور، میثم نورانی، فقط تولیداتی شبیه به همین سریال‌های ترکی است و هیچ رسانه‌ای جرات پرسش این سوال را ندارد و هیچ کمکی به بهبود این شرایط نمی‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: از مسئولین ساترا سوال می‌کنم این نهاد موظف بر نظارت کیفیت محصولات است، اما همین کار را که نمی‌تواند به درستی انجام دهد، هزینه اشتراک‌ها را هم نمی‌تواند مهار کند. چرا هزینه اشتراک نت فیلیکس از سامانه‌های داخلی فقط ۵ هزار تومان بیشتر است.

 خشونت امری عادی است و مشتری دارد!

شهرام خرازی‌ها کارشناس ارشد رسانه و منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: خشونت موجود در سریال‌های شبکه نمایش خانگی در حد همان خشونتی است که در سینما و تلویزیون ایران عرضه می‌شود. ممکن است در بعضی موارد دوز این خشونت در سریال‌های شبکه نمایش خانگی مثل قورباغه افزایش داشته باشد، اما در نهایت اگر برآیند کلی محصولات این شبکه را در نظر بگیریم، تفاوت چندانی بین شبکه نمایش خانگی با سیما و سینما ملاحظه نمی‌شود. خشونت به هر حال از دیر باز تا کنون یک عامل جذابیت و فروش برای محصولات هنری محسوب شده و همچنان هم این نقش کلیدی را در تمام کشور‌های تولید کننده محصولات تصویری و نمایشی بر عهده دارد.

وی در پایان اضافه کرد: صورت ظاهری قضیه این است که خشونت امری نکوهیده و مذموم است، اما در باطن و عمل، مردم واقعا خشونت را دوست دارند. استقبال ایشان از فیلم‌ها و سریال‌های خشن خود بهترین گواه بر این ادعاست. گرایش کارگردان‌های ایرانی به طرح موضوعاتی مثل شوخی‌های جنسی، خشونت و خودکشی در آثار خود، عجیب نیست. این گرایش در همه کشور‌ها دیده می‌شود و خاص کشور ما نیست، زیرا این موضوعات خواست مردم است و مشتری دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
از روند نادرست این سریال علی رغم سوتی های زیاد ، گذروندن شب رامین خونه نامزد سابق و رفتن مسافرت دونفره . و عنوان اینکه میتونیم رفیق باشیم بدون وابستگی . اگر فیلم خارجی بود فرق میکرد . اما در جامعه ما برای جلب بیننده شکستن حریم جامعه غلط ه . متاسفانه این روند کم و بیش در سریال ها و فیلم های جدید دیده میشه . منظور جوان پسند بودن به هر شکلی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
فقط شهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
چراوقتی یه نفر میخاد دیده بشه بااینجوری بقیه رو خراب بکنه؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
N
۰۲:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
من فکر میکنم که این سریال کمی خشن هست اما نه به اندازه هالیوود!
این سریال سلیقه ای هست بعضی ها دوست دارند بعضی ها هم خوششون نمیاد
اما در کل با فرهنگ بیشتر خانواده های ایرانی جور در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
وزارت ارشاد دولت روحانی تعطیل است. خواب خواب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سینما ول ول شده...هیچ چهارچوب وکنترلی روش نیست..ناامنی ترویج می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
از سربال های ایرانی متنفرم
دائم در حال فحاشی و بدزبانی هستند
اختلافات خانوادگی و دعوای خواهر و برادری و پاپوش درست کردن برای هم.
واقعا نویسندگان اجراکنندگان ابنجور فبلم ها مریض و روانی هستند بهد ادعا دارند هنرمند هستند
هنری که مردم رو نابود کنه از بمب هسته ای بدتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کاملا با شما موافقم که خشونت این سریال زیاده ، اما! به نوجوانی فکر کنید که با دیدن این سریال عمق خلاف و خشونت رو متوجه میشه و خشونت این سریال تاثیر مثبت بر بازدارندگی از خشونت خواهد داد
Poland
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
حیف این پول ها نیس میدن این اراجیفو میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خخخخخخخ
چه کارشناسی که هیچی نمیدونه خخخخخخخخ
برو اقا برو یکم فیلم ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام از کدام شبکه‌پخش میشه ببینیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۳:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
میگه نمایش خانگی...

فاز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کاربر ۱۸:۵۱
چرا مقایسه نامربوط میکنید؟ کشورای دیگه بماچه؟ الان من از امریکا و انگلیس و اروپا تعریف کردم که اونا برام مهم باشن که قضاوت میکنی؟؟تا آدم حرف میزنه میگن امریکا و اروپا و یمن و سوریه و غرب زده و فلان!مام قدر کشورمونو میدونیم، باباهای ماهم دارن برای این مملکت بیشتر از امثال یسری بیکار که فقط بلدن کامنت بذارن و مردمو متهم کنن بیشتر میجنگن ...الان من اسم امنیت اوردم؟ گشنگی اوردم؟ چه ربطی به امنیت داشت؟عادت کردین به قضاوت، تا ادم حرفی میزنه انگ غرب زدگی میچسبونین، جواب قضاوتاتو هم میخوای اون دنیا بدی! خدا بهتون عقل داده یچیز واقعیه تو جامعه میبینم یعنی تو معتاد نمیبینی؟ اگه فیلم درباره اعتیاد بسازن واقعیت نیست؟؟راجع به دزدی بگن واقعیت نیست؟؟خودتون یجوری حرف میزنین و خودتون دارید توجیه میکنید حرفی ک زده نشده، چه ربطی داره ..قیمه ها رو میریزی تو ماستا چرا؟؟ الان حرف من اخه چه ربطی داره به یمن و اروپا و سوریه داشت؟؟؟ نمیدونم فقط خدا کمکت کنه عزیزجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
واقعیت جامعه هر کشور آن چیزی می باشد که در آمار ها ی جهانی به آن ها اشاره شده، این که سر کوچه ما اعتیاد هست یا ارازل اوباش هست ،به این واقعیت جامعه نمی گن به این می گن سیاه نمایی ، بله اعتیاد هست، فقر هست، نسبت سال های قبل مخصوصا دهه ۹۰ از ۹۵الی اکنون ،لطفا یک نگاهی به این آمار ها بی اندازید و مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
شما الآن یه سرچی در اینترنت درباره جوایزی که ایران از فیلم های سینمایی جهانی گرفت، چه فیلم هایی بودند، همه اش سیاه نمایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
سیاهنمایی؟؟ باشه اقا ول کن یچیز نامربوط گفتی منم جوابتونو دادم که اصلا منظورم این نیست سعی کن زود قضاوت نکنی بزنی غرب زده
ما نه ندید بدیدیم نه غرب زده
شما هم سلامت و شاد باشی عزیزجان
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۳:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
آقا اعصاب نداری هااا
با ملاطفت بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اگه با ملاطفت مینوشت با ملاطفت مینوشتم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
این سریال یکی از بهترین سریالهای نمایش خانگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
نظارتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
وزارت ارشاد پس کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
یه ضرب المثل هست که میگه کمال همنشین دوست است.این روزها هم تلویزیون و موبایل از یه دوست واقعی هم بیشتر بهمون نزدیکه ،پس نتیجه میگیریم که باید سریال هایی ساخته بشن که در جامعه کمبود داریم ،مثل احترام به بزرگتر و نماز خواندن و خیلی کارهای مثبت دیگه ،خلاصه که یه فیلم هایی بسازید که در آخر مخاطب درست رو از غلط بتونه جدا کنه و به نتیجه اخلاقی مثبت برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
چرت فیلمش
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۹:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
لطفا نظر الکی از روی حسادت ندید این سریال یکی از بهترین عالی ترین جذاب ترین بی نظیرترین سریال تاریخ ایران هستش شما ها فقط بلدید الکی تخریب کنید من هر چی از جذابیت این سریال بگم کم گفتم اینجا جاداره از تمامی کسانی ک زحمت این سریال کشیدن تشکرکنم
Iran (Islamic Republic of)
AFI
۱۹:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنظرم بهترین سریالیه که تاحالا ساخته شده است. سبک خوبی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کجاش خشنه ما خشن ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۹:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
حرف مفت نزنین بسیار سریال خوب و قشنگی هست
من با سوختن اون مرده تو قسمت جدید خیلی کیف کردم جزغاله شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
معلومه بیمار هستی
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۹:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
این کارشناس عزیز معلومه که تاکنون فیلم های خشن هالیوودی را ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
یعنی از فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس بدتره یا خود فیلم اره. یا هزاران فیلم دیگه ک ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خدایی الان سریالای نمایش خانگی طرفدارش بیشتر شده.سریالاشونم عالین.با این که قورباغه رو ندیدم ولی تعریفش رو شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
دوستان خیلی نظرات به دور از تفکری دادن! والا ما که همچین خوشونتایی ندیدیم که بعضیا میگن بدترش تو جامعه هست! خداوندا به یسریا عقل بده به ما پول :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
انقدر فیلمای سطح پایین دوزاری دیدن به یه فیلم نامبر وان میگن خشن و مزخرف و ناامید کننده
حالا انگار تو مملکت پر از امید و اینده درخشان یه جَون بدبخت داریم زندگی میکنیم و دولت داره بهمون هر روز امید به زندگی میده
خشونت نیست هر روز قیمت مرغ و گوشت بالا میره؟ قیمت خونه دو پتری میلیاردی شده؟ دلار بالا بالا میره؟ فقط یه خون و خونریزی و گلوله و تفنگ تو یه فیلم خشونته!
فعلا که ما داریم تو خشن‌ترین سریال دنیا زندگی میکنیم کسیم نمیاد انتقادی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
احسنت و تبارک اله احسن الخالقین و متواضع المعارضین فی الارض
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سریال قورباغه را روی آنتن تلویزونها بیارید ببینیم چقدر خشن هست بعدش نظر می دهیم اگر بعد از سریال که تا آخرین قسمتش را دیدیم بعدش اگه دیدیم خیلی خشن هست میگیم فقط سالی یکبار پخشش کنند نه هر 6 ماه یک بار ، بچه ها کودکان امروزه 24 ساعت دارن توی تبلتهاشون بازیهای جنگی و خشن با هم آنلاین انجام می دهند نکنه برای بزرگترها ضرر داره سریال خشن ببینند !!! . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مسخره ترین سریال تاریخ ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
این فیلم معرکه‌ست هرکیم میگه خشن فیلم خشن ندیده
این فیلم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
فیلم فوق العاده عالی هست
کسی هم ایراد بگیره خشنه مشخصه فیلم رو ندیده اصلا
خشن کجا بود؟ تو این ۱۱ قسمت من دو صحنه خشن بیشتر ندیدم که اونم شدتش از خشونت خیلی از سریالا و بیلمای خودمون کمتره، اصلا یچیز معمولی، هالیوودی؟؟ خخخخ
اخه آدم چی بگه، یکیم کارش درسته فازتون اینه، چتونه؟
خیلی فیلم درجه یکی است که حقیقته، حقیقتم تلخه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
جوک سال 99 بود خدایش خشن تر این تو فیلم هندی چینی وجود داره یک جوری. می گید انگار فیلم زامبی ساختن
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۷:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط دنبال تخریب هستین متاسفم برای شما اگه جرات دارین از دولت انتقاد کنیدحرف مردمو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
یا فیلم هالیوودی ندیدی یا اینو که اصلا ندیدی مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
هالیود هم هیچگاه نیروهای امنیتی کشورش را کوچک نشان نمی‌دهد پس ما هم در فیلم ها بی احترامی به مدافعان امنیت کشورمان نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
شما بچه وسط هالیودی؟
فیلمو ندیدی دیگه فقط خبرو خوندی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
هالیود هم هیچگاه نیروهای امنیتی کشورش را کوچک نشان نمی‌دهد پس ما هم در فیلم ها بی احترامی به مدافعان امنیت کشورمان نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
منتقد کجا بود بابا .اینا یه سری عقده این که از رو غرض ورزی میان نظراشونو به عنوان کارشناسی میدن وگرنه نه علم این کارو دارن نه تخصصشو مثل اون فراستی که معلوم نیست معیاره فیلم دیدنش چی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو به من بگو از دیدن این فیلم چه نتیجه ای گرفتی؟اصلا، سینما مفهومی، یعنی چه؟سینما فلسفه ،یعنی چه؟ سینما شناسی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خداوکیلی سریالو دیدین؟ هالیوودی هم دیدین دیگه؟؟؟
من که چیز خشنی ندیدم والا
بعدشم تو هر قسمت تاکید میشه بالای ۱۸ سال ببینه با اینکه جز قسمت اول صحنه خشن دیگه‌ایی من ندیدم
حالا یکی خلاقیت داره ، استعداد داره، بکوبید فقط! هربار واقعیت جامعه رو نشون بدن میگین اله و بله باشه شما خوبید! عادتتونه فقط بکوبید!
اول برید فیلمو ببینید یه بیلم هالیوودیم ببینید بعد بیا طومار مختار بنویس
خشن؟؟ واقعا چی میشه گفت:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو اول به من بگو واقعیت جامعه چی هست؟ گشنه ای مثل یمنی ها؟ گاو شیر ده ای مثل عربستانی ها؟ بی امنیتی مثل سوریه و عراقی ها؟ آواره ای مثل اسرائیلی ها؟ نمی دونم شما ها کجای کار هستی؟ فقط غرب زده ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
در جواب اون بالایی!!! نه با اینهمه ثروت و سرمایه تو این مملکت، مردم هر روز برای مرغ و گوشت و برنج و روغن تو صف ایستادن!! واقعیت جامعه در حال حاضر فقر و فساد فراگیر و آسیبهای اجتماعی هست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعیت اینه که امنیت اقتصادی واجتماعی نیست مثل آمریکا و اروپا و ژاپن و کره .سلامت اداری و عدالت اجتماعی نیست مثل بیشتر کشورهای دنیا . حقیقت و راستی هیچ محلی از اعراب نداره .پارتی بازی رانت خواری دزدی و ...اگه همه اینها رو نمی بینی بدون خدا بر گوش و چشمت مهر زده و از درک واقعیت محرومی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
"تو اول به من بگو واقعیت جامعه چی هست؟ گشنه ای مثل یمنی ها؟ گاو شیر ده ای مثل عربستانی ها؟ بی امنیتی مثل سوریه و عراقی ها؟ آواره ای مثل اسرائیلی ها؟ نمی دونم شما ها کجای کار هستی؟ فقط غرب زده ای."
در جواب شما :
بله گشنه ام
امنیت ندارم ( تو اگه زن باشی میفهمی)
کمبود دارم ( مالی ، فرهنگی و ...)
و کلی چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
ببین ،هیچ کشوری ، جز خودش نمی تونه برای خودش کاری کنه، اگر رانتی هست برو رسوا کن ولی با مدرک و اسناد، اگر دوزدیی هست برو رسوا کن، همه بلدن بگن این چه وضعیه،مگر ژاپن و چین، کسی بهشون کمک کرده یا از بیرون اومدن رانتی ها و دوزدی ها رو افشا کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کجاش خشنه؟:|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
از نظر اینا سریال قورباغه خشن و بدرد نخوره ولی سریال مسخره ای مثل وضعیت سفید شاهکار هنری قرن ۲۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سریال وضعیت سفید که واقعا قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
اصلا دوقسمت اول فیلم کاملا معلوم کرد که چقدر فیلم مزخرف و خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
اصلا کی گفته وضعیت سفید شاهکار هنریه؟اصلا چرا بین این همه سریال، سریال وضعیت سفید رو میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اتفاقا وضعیت سفید فیلم خیلی قشنگی بود
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۵:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
این منتقد احتمالا سریال هالیوودی ندیده.شما برو بشین قصه های دارا و سارا ببین.
یه سریال خوش ساختم که اومده چشم ندارین ببینین.واسه همینه سینمای ایران عقب افتادست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا عقب افتادس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو به من بگو معیار خوش ساخت بودن فیلم چیه؟ یا شاخصه های یک فیلم خوب چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۵:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مزخرف و بی داستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعیت خلافکار هاست واقیعت رو چی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقیعت رو چی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
چشم فردا میگم جمع کنن
برو بابا فیلم شرایط سنی داره که همون اولش زدن
شما هم از نظر عقلی سنتون به این فیلما نمیخوره نگاه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
آقای کارشناس فیلم مردگان متحرک رو ببین تا مرزهای فیلم خشن در ذهنت یکم جابجب بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سریال خوبیه
انتقاد پخته ای نبود
از منتقد تقاضا میشه با دقت بیشتری سریال رو تماشا کنه و نقد بیطرفانه ای ارائه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
ددپول اگه ببینید چی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
یا قورباغه رو ندیدین یا فیلم هالیوودی ندیدید تا الان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
فکنم شما بیشتر با هادی و هدی موافق باشی ، جناب کارشناس.
Iran (Islamic Republic of)
داش علی
۱۵:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
هر چند صحنه های خشن دارد که همان اول سریال هم هشدار میدهد اما سریال خوش ساختی است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خیلی هم سریال عالی هست
و به نظر بنده که 20 سال در زمینه سینمای حرفه ای فعالیت داشتم
حرفه ای ترین سریالی هست که تابه حال تو ایران تولید شده
و اون خشونت که نشون میده همین الان ده برابرش توی جامعه خودمون هست
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خودتو به یه دامپزشک نشون بده حالت بده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
قرار نیست هر امر قبیحی که توی جامعه بقول شما ۲۰ برابرش هست فیلم و سریال بشه و در معرض تماشای نوجوان و جوان قرار بگیره که اخوی!!!! عادی سازی خشونت منفعتی داره ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بله شما هم عین کبک سرتون رو بکنید زیر برف و بگید همه چی گل و بلبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
شما که مخالفین برین فیلم بچه مهندس 3 رو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
آقای صادق بنده به شما توهین نکردم
من خودم دامپزشکم
هفته قبل مطب بودین یادتون رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
N
۰۲:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خشونت توی جامعه وجود داره اما نه به اون اندازه ای که دو تا مرد اسلحه به دست وارد یه مراسمی بشن مثل ممنوعه توی این سریال خشونت جامعه ما رو به اندازه آمریکا داره نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا فیلم خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خیلی هم سریال قشنگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا سریال بی محتوایی هستش نمیدونم چرا دارم دنبالش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو که نمیدونی با خود چند چندی .!! لطف کن نظر نده..
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۴:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
چی توی این دولت سر جاشه که این یکی باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
واس پوله واس پوله...
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۴:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
دیگه حتی به ایناهم رحم نمیکنین بذارین سریالمونو ببینین عین آدم
پس سریالای آبگوشتی و ترکی و هندی خوبه
آخرین اخبار