هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن دریا از فردا (پنجشنبه) تا دوشنبه هفته آینده خبر داده و اعلام کرده است ارتفاع موج به ۳ متر هم می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از ظهر تا پایان روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) به سبب وزش باد به نسبت شدید جنوب‌شرقی و از اوایل وقت جمعه (۱۵ اسفند) تا اواسط روز دوشنبه (۱۸ اسفند) به سبب وزش باد شدید و خیلی شدید شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود:پیش بینی می‌شود جمعه و شنبه سرعت وزش باد روی دریا گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر برسد.

او ادامه داد: همچنین پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: پنجشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی  و ارتفاع موج ۱ تا ۱/۵ متر، جمعه در همه نقاط خلیج فارس وزش باد شدید و بسیار شدید شمال غربی، ارتفاع موج ۱/۵ تا ۲/۵ متر، شنبه در همه مناطق خلیج فارس وزش باد شدید و بسیار شدید شمال غربی و ارتفاع موج ۱/۵ تا ۳ متر، یکشنبه بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی و ارتفاع موج ۱/۵ تا ۲/۵ متر و دوشنبه در سواحل جنوبی استان وزش باد به نسبت شدید شمال غربی و ارتفاع موج ۱ تا ۱/۵ متر رخ می‌دهد.

راستگو توصیه کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه  تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.