مدیرکل استاندارد کرمانشاه از آغاز طرح ملی سنجش میزان کیفیت کالا در این استان خبر داد و گفت : این طرح از هشتم اسفند و به مدت یک هفته در فروشگاه‌های بزرگ کرمانشاه شروع شده و در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : اداره کل استاندارد در راستای اجرای قانون تقویت و توسعه استاندارد و حمایت از حقوق مصرف کنندگان کالا‌های داخلی، همزمان با ۱۰ کلانشهر دیگر نسبت به اجرای طرح ملی پایش و اندازه گیری نرخ رشد کیفیت ۴۰ قلم کالای اساسی در استان اقدام کرده است.

او گفت : سهم اداره کل استاندارد کرمانشاه از سنجش ملی تعداد ۴۱۴ پرسشنامه از مجموع ۱۰ هزار و ۸۶۵ پرسشنامه است که این طرح از هشتم اسفند ماه آغاز شده و به مدت یک هفته در فروشگاه‌های بزرگ شهر کرمانشاه از جمله، پیام، افق کوروش، اتکا و رفاه در حال انجام می‌باشد.

نیازی در مورد فهرست کالا‌های اساسی که نرخ کیفیت آن‌ها مورد پرسش قرار می‌گیرد، افزود: این کالا‌ها در حوزه صنایع غذایی، صنایع فلزی و غیرفلزی دسته بندی می‌شود که شامل: انواع لبنیات، کیک و بیسکویت، روغن خوراکی، قند و شکر، آب میوه، انواع شوینده، خمیر دندان، دستمال کاغذی، سیمان، کاشی، عایق رطوبتی، لامپ‌های کم مصرف، یخچال، ماشین لباسشویی، کولر آبی و قطعات خودرو (لاستیک، روغن موتور، لنت ترمز) است.

او با اشاره به اهمیت این موضوع افزود: بهره مندی از نظرات شهروندان سبب خواهد شد تا سازمان ملی استاندارد ایران بتواند قدم‌هایی مثمرثمر در راستای کیفیت بخشی به کالا‌های تولیدی کشور برداشته و از حقوق مردم صیانت بعمل آورد لذا انتظار می‌رود با همکاری لازم و پاسخ‌های دقیق و صریح خویش، کارشناسان استاندارد را در این طرح ملی یاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.