مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خواستار توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در ستاد‌های ساماندهی و فعالیت‌های سمن‌های جوانان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه جوانان در سطح استان است و مصوبات و تصمیماتش باید قابلیت تعمیم به تمام شهرستان‌های استان را داشته باشد.

او افزود: جلسه امروز در کنار برگزاری ششمین کنگره ملی جوانان به میزبانی استان کرمان تحت عنوان ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار می‌شود.

پاریزی از حمایت‌های مجموعه استانداری و نگاه و اعتماد مجموعه وزارت ورزش به استان کرمان به واسطه اعطای میزبانی این کنگره ملی به استان کرمان قدردانی کرد.

او تصریح کرد: این کنگره با عنوان مشارکت‌های اجتماعی طی دو روز به میزبانی کرمان برگزار شد که دیروز در این کنگره استفاده از ظرفیت سخنرانان ملی را داشتیم و بحث بعدی برگزاری کارگاه هاست که امروز با حضور اساتید مجربی که از سراسر کشور در کرمان حضور یافته اند، انجام می‌شود.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت و مجموعه اطلاعاتی که مبادله می‌شود، (چه در بحث همایش علمی و چه برگزاری کارگاه ها) بتواند چراع راهی برای پیگیری موصوعات مختلف باشد و خود سمن‌های جوانان در شهرستان‌های استان بتوانند در کنار مجموعه فرمانداران و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانی کمک کنند تا تفکرات جوانان ما در مباحث مختلف و مسائل فرهنگی و اجتماعی عمق دار‌تر شود و به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی، مشارکت‌ها و سایر مواردی که نیاز به گفتمان سازی و اعتماد سازی به جوانان است، بتوانیم اقدامات مهمی انجام دهیم.

پاریزی با تأکید بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب موضوع محوری و کلیدی است که باید هم در ستاد‌های ساماندهی و هم در مجموعه فعالیت‌های سمن‌های جوانان گنجانده شود و و پیرامون موضوعات مختلف آن طرح موضوع شود و بتواند در دستور کار جلسات قرار گیرد.

او با اعلام اینکه شاهد برگزاری ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان هستیم، افزود: در جلساتی که انجام شد با برگزاری جلسات کارگروه و کمیته سعی کردیم تا جلسات ستاد به جلسات کارشناسی تبدیل نشود، بلکه جلساتی باشد که بتواند مصوبات خوبی داشته باشد.

پاریزی به تفاهم نامه‌های منعقد شده در این ستاد اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم نامه‌های مشترکی بین اداره کل ورزش و جوانان و حوزه معاونت جوانان، مجموعه جمعیت هلال احمر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری انجام شد و منعقد شد تا جلسات بتواند عملیاتی باشد.

او افزود: در جلسه امروز جدای از ۲۳ عضو ستاد ساماندهی امور جوانان، فرمانداران شهرستان‌های برتر در حوزه ستاد‌های ساماندهی امور جوانان، سمن‌های عضو ستاد و تعدادی از سمن‌های برگزیده شهرستان نیز حضور دارند.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز، از توجه و نگاه وزیر ورزش و جوانان به ستاد ساماندهی جوانان دراستان کرمان تشکر کرد و گفت: ترکیب جدید کاملا ًفنی و براساس تجارب شکل گرفته است، طوری که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عضو تشکل هستند.

او افزود: هم اکنون در تولید سند و راهبرد مشکل نداریم و حجمی از راهبرد‌ها و ایده‌های خوب در دانشگاه‌ها و سازمان‌ها عملی شده، ولی به اجرا در نیامده است که باید راهبرد‌ها عملیاتی و اقدام مثبتی انجام شود.

زینی وند با تأکید بر اینکه باید هویت فرزندان خود را مشخص کنیم، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید هویت انقلابی اسلامی ایرانی (هرسه بعد) مورد توجه قرار گیرد و ستاد ساماندهی‌ها به صورتی باشد که چتر سه بعد بر سر همه جوانان باشد.  

او بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، تولید انتشار برنامه و تاکید آن در بخش جوانان است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های خوبی دارد و برای موفقیت بیشتر، کار انفرادی جواب نمی‌دهد، بلکه باید کار جمعی باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار