معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌ دستی در شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی، حفاظتی و نیز رعایت حداکثری فاصله گذاری اجتماعی، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صنایع‌دستی در مرکز آموزش این شهرستان اردکان آغاز شد.

او افزود: رشته‌های کار بافی، زیلوبافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، رودوزی‌های الحاقی، تولیدات چرم دست‌دوز، قلاب‌بافی به علاقه‌مندان در قالب ۶۰ ساعت آموزش داده می‌شود.

دهقان مهرجردی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ایجاد حرفه‌آموزی و مهارت فنی به منظور تولید و اشتغال مولد عنوان کرد و اظهار داشت: در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی نامه مهارت از سوی این اداره اعطا خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به برگزاری این دوره‌ها به صورت رایگان، خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها ۱۴۰ هنرجوی علاقه‌مند آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.